دبیر منطقه یک کنگره ملی دانش‌آموزی کشور:

جوانان موفق امروز، شاگردان مکتب بزرگ‌مردانی هستند که بقای خاک ایران اسلامی مدیون خون آنها است

قرچک(پانا) - دبیرمنطقه یک کنگره‌ ملی دانش‌آموزی کشور به الگوی جوانان موفق امروز اشاره کرد و گفت ما جوانانی داریم که پرچم ایران و ایرانی را در قله‌های افتخار نگه می‌دارند؛ اما باز همه این جوانان هم شاگردان مکتب بزرگ‌مردانی هستند که بقای خاک ایران اسلامی مدیون خون آنها است.

کد مطلب: ۱۲۶۳۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جوانان موفق امروز، شاگردان مکتب بزرگ‌مردانی  هستند که بقای خاک ایران اسلامی مدیون خون آنها است

ریحانه عسگری دبیر منطقه یک کنگره ملی دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، اظهار کرد: جوانی که در اوج شکوفایی زندگی‌ خود، دلاورانه نه برای پدر بلکه پای در رکاب امام زمان خود در مقابل ظلم و سیاهی ایستاد تا جایی که فرمود تا زمانی که ما برحق هستیم از مرگ هراسی نداریم؛ چنین جوانی الگوی بارز تمام جوانان تا حتی قرن‌ها بعد است تا یادآور شود وقتی پای حق و حقانیت در میان باشد، جوان از پای نمی‌نشیند و در راه احقاق حق از جان گذشتن هم روا است.

وی در تشریح اهمیت دوره جوانی اذعان کرد: جوانی دوران پر فراز و نشیبی است؛ زمان گذاشتن خشت اول زندگی است؛ اگر خشت اول درست گذاشته شود، قطعا زیربنای زندگی بر پایه محکمی نهاده شده است؛ همین مسئله اهمیت این دوره از زندگی را دو چندان می‌کند.

عسگری در ادامه افزود: یک جوان هرگز نباید منفعل باشد بلکه هر لحظه باید در مسیر کشف حقایق و دانسته‌های جدید گام بردارد؛ او باید از سختی‌ها برای ساخت دنیایی بهتر برای خود و اطرافیان استفاده کند و نباید نسبت به کم و کاستی‌ها بی تفاوت عمل کند.

عسگری در خصوص اهمیت هدف‌گذاری درست در دوران جوانی بیان کرد: هنوز راه بسیارطولانی تا رسیدن به موفقیت دارم؛ اما معتقدم اگر انسان از همان دوران جوانی اهداف خود را به درستی پایه‌گذاری کند و برای رسیدن به آن تمام تلاش و نیروی خود را به کار گیرد، قطعا می‌تواند در هر عرصه‌ای نقش‌های بزرگی ایفا کند؛ چه بسا مقدس و خالص بودن هدف نیز در رسیدن به آن نقش بسزایی دارد.

این جوان نخبه رمز موفقیت‌های خود را این‌گونه بیان کرد: معتقدم رمز موفقیت هرکس مختص به همان فرد است و چیزی نیست که بخواهد برای دیگری قابل درک و اجرا باشد؛ اما رمز موفقیت برای من شاید تکیه برخدایی بود که هیچ‌کس قادر بر وصف اوصاف والای او نیست.

دبیر منطقه یک کنگره ملی دانش‌آموزی کشور در رابطه با الگوی جوانان تصریح کرد: ما جوانان رشیدی نه فقط در تاریخ ایران بلکه در دنیای امروز کشورمان داریم؛ جوانانی که همه‌ انگیزه و ذوق خود را بر پایه آسایش هم‌وطنان صرف می‌کنند؛ آنان که برای پیشرفت و توسعه ایران، نیروی جوانی خود را در میدان عمل گذاشته‌اند‌ و جوانانی که پرچم ایران و ایرانی را در قله‌های افتخار نگه می‌دارند؛ اما باز همه این جوانان هم شاگردان مکتب بزرگ‌مردانی هستند که بقای خاک ایران اسلامی مدیون خون آنها است.

وی ضمن بیان توصیه‌هایی به جوانان افزود: نیروی جوانی نباید صرف کارهای بیهوده شود؛ باید از این دوران به نحو احسنت استفاده کرد؛ این دوران زمان کار و تلاش است؛ باید کاری کنیم که سال‌ها بعد از دوران جوانی به حال روزهایی که هیچ‌وقت بازگشتی ندارند غبطه نخوریم.

عسگری در پایان در خصوص وظیفه دولت نسبت به جوانان تصریح کرد: وظیفه دولت این است که تا حد امکان از ظرفیت جوان در کشور به درستی استفاده کند؛ ملاک فقط استفاده از جوانان در دستگاه‌های مدیریتی و اداری نیست؛ نیروی جوان باید در عرصه‌های مشورتی و تصمیم‌ساز کشور نیز دخیل باشد.

خبرنگار دانش‌آموز:ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار