سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین:

امنیت و آسایش امروز ایران به برکت خون شهدا حاصل شده است

قزوین(پانا)- سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: امنیت، صلابت و آسایش امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های ایثارگران و خانواده‌های آنان رقم خورده است.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
امنیت و آسایش امروز ایران به برکت خون شهدا حاصل شده است

ابوالحسن کبیری روز یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب شهدای فرهنگی استان و اختتامیه طرح لاله‌های روشن که در دبیرستان شاهد کوثر قزوین برگزار شد، شهدا را پرچمدار دفاع از ارزش‌های اسلام دانست و افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون رشادت رزمندگان و خون شهدا است.

وی اظهار داشت: شهدا زنده اند و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا در روز قیامت شرمنده آنان نشویم چراکه عزت و آبروی خود را مدیون آن‌ها می دانیم.

کبیری با اشاره به روز شهدا،ادامه داد: ۲۲ اسفند در تقویم رسمی کشور بنام روز شهید نام گرفته و این روز باید با جدیت گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون شهدای زیادی را تقدیم کرده ایم،افزود: در سال های اخیر امثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده عزت و افتخار را نصیب ما کردند.

این مسوول تاکید کرد: هر نعمتی که نصیب این انقلاب شود مرهون خون جوانان شهید است و جا دارد کتابی که در این مراسم رونمایی شد بخشی که به فرهنگیان شهید اختصاص دارد برای نسلی جدید معرفی و تبیین شود.

وی خاطر نشان کرد: شهدا جانشان را در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فدا کردند و امروز ما با خدمت به مردم، باید این راه را ادامه دهیم.

کبیری اضافه کرد: توجه به خاطره نویسی و بیان خاطرات رزمندگان و شهدا از تاکیدات مقام معظم رهبری است و انجام این مهم موجب پیشگیری تحریف تاریخ کشور می‌شود.

وی یاد آور شد: حرکت دانش آموزان و نسل امروز در مسیر شهدا و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب راه مهم خنثی کردن دسیسه های دشمنان است.

طرح ملی لاله‌های روشن در ۳۳۴ مدرسه قزوین اجرا شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز از برگزاری طرح ملی لاله‌های روشن با محوریت ۳۳۴ مدرسه در سطح استان خبرداد و افزود: آموزش و پرورش، شهدای فرهنگی و دانش آموز زیادی را تقدیم وطن کرده است که معلمان و دانش آموزان امروز ما ادامه‌دهندگان راه آنان هستند.

نقی سیاهکالی مرادی در این مراسم با بیان اینکه روحیه شهادت و ایثار در طول تاریخ با فرهنگ ما عجین شده است،اظهار داشت: این طرح در راستای معرفی و تبیین سیره شهدا و منش و اهداف آنان به دانش‌آموزان در بستر شبکه شاد و فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح آشنایی دانش آموزان به‌عنوان نسل سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیره شهدا در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند فرهنگی است.

این مسوول با بیان اینکه عزت و اقتدار کشور مرهون خون شهداست، تصریح کرد: معرفی شهدا به‌عنوان الگوهای رفتاری برای نسل امروز ما اهمیت ویژه‌ای دارد و اجرای طرح لاله‌های روشن فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر نسل جوان با سیره رفتاری شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

سرپرست آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: معرفی الگوهای تربیتی به دانش آموزان از وظایف مهم نهاد آموزش و پرورش به شمار می رود که این نکته یکی از مهمترین اهداف اجرای برنامه لاله‌های روشن در مدارس است.

وی اضافه کرد: شهدا، قهرمانان ملی و افتخارات تمام نشدنی ما هستند که بزرگداشت این عزیزان یک وظیفه مهم برای همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره تلاش‌ها و برنامه‌های نهاد آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،افزود: خوشبختانه امروز هم شاهد حضور جوانان و نوجوانانی با روحیه جهادی و بسیجی هستیم که الگویشان شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند.

در این مراسم از کتاب " از قلم تا قناسه" روایتی از حضور مؤثر فرهنگیان قزوین در دفاع مقدس و سیره شهدای فرهنگی استان، رونمایی شد.

خبرنگار:معین بصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار