آتش‌نشان روستای مهردشت ملارد:

کنترل و همراهی والدین در چهارشنبه‌سوری از عواقب ناخوشایند آن می‌کاهد

ملارد (پانا) - آتش نشان روستای مهردشت ملارد در دبستان دخترانه ابن‌سینا در مورد راهکارهای کاهش خطرات احتمالی چهارشنبه‌سوری گفت بچه‌ها ماجراجو هستند و از مضرات استفاده از وسایل نامناسب در این روز آگاه نیستند، بنابراین کنترل و همراهی والدین و نظارت بر آن‌ها بسیار ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کنترل و همراهی والدین در چهارشنبه‌سوری از عواقب ناخوشایند آن می‌کاهد

محمد بیات، آتش‌نشان روستای مهردشت در دبستان دخترانه ابن‌سینا آموزش و پرورش ملارد، ضمن اشاره به فلسفه چهارشنبه‌سوری گفت: اثبات بی‌گناهی سیاوش از تهمت مادر ناتنی و عبور او از هفت مرحله آتش در روز سه‌شنبه آخر سال اتفاق افتاد و به شکرانه بی‌گناهی او، پادشاه در چهارشنبه جشن و سوری به پا کرد و از همان زمان، ایرانیان سه شنبه آخر سال را جشن می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای سپری کردن چهارشنبه‌سوری بی‌خطر، لازم است والدین بر خرید وسایل چهارشنبه سوری، نظارت کرده و کنترل و همراهی والدین بصورت مستقیم ضروری است.

بیات افزود: از روشن کردن آتش در داخل پارکینگ‌های سربسته و سقف کوتاه، نزدیک ماشین‌ها، سیم‌های برق، کیوسک برق فشارقوی خودداری کرده و حتماً خاموش کننده استاندارد پودری و co2 در دسترس داشته باشید.

آتش‌نشان روستای مهردشت خاطرنشان کرد: هنگام روشن کردن آتش، از ایستادن در کنار آن با چادر، لباس گشاد و لباس‌های بلند خودداری کرده و در صورت شعله‌ور شدن لباس، از دویدن جلوگیری شده و با پتو آتش را خفه کنند. همچنین از انداختن آمپول، شیشه، اسپری، الکل و قوطی رنگ در آتش اجتناب ورزند، چرا که این اشتباهات، عواقب جبران‌ناپذیری را در پی دارد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار