مدیر کل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد:

از برکات فکر و سرمایه خیرین در راستای تربیت فرزندان ایران استفاده کنیم

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز درآیین کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز۶ کلاسه که در آموزشگاه فرزانگان ناحیه 2 کرج برگزار شد بیان کرد از برکات فکر و سرمایه خیرین در راستای تربیت فرزندان ایران استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۳۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
از برکات فکر و سرمایه خیرین در راستای تربیت فرزندان ایران استفاده کنیم

همزمان با اعیاد شعبانیه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز با حضور مسئولان استان البرز در آموزشگاه فرزانگان ناحیه دو کرج آغاز شد.

معلم پیشکسوت «نرگس رسولی ختایی» به نیت برادرش شادروان «اسماعیل رسولی ختایی» ۶ میلیارد تومان برای ساخت این مدرسه ۶ کلاسه در سه طبقه با زیربنای ۰ ۴۸ متر مربع هزینه می کند. این معلم پیشکسوت بانوی نیکوکاری است که سومین مدرسه اش را در کرج احداث می کند.

علی حجر گشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در آیین کلنگ زنی که در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه 2کرج برگزار شد، افزود: در اعیاد شعبانیه شاهد ایثار فرهنگی پیشکسوت هستیم که سالها در عرصه تعلیم و تربیت خدمت کرده و امروز در عرصه مدرسه سازی برای فرزندان ایران زمین خدمت می کند.

وی با اشاره به اینکه خیرین در راه ساخت کلاس های درس عمل می کنند، گفت: همه ما به رسم تکریم در آیین کلنگ زنی و شروع عملیات ساخت مدارس خیرساز شرکت می کنیم تا از خیران تشکر کنیم.

وی در ادامه آمرزش روح پر فتوح مرحوم رسولی را از خداوند خواستار شد و عنوان کرد: روح این مرحوم از برکات این کار عظیم قطعا و حتما در آرامش و شادی به سر می برد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه بیان کرد: از برکات فکر و سرمایه خیرین در راستای تربیت فرزندان ایران استفاده می کنیم زیرا دانش آموزان محصول و نماد کار معلمان در جامعه هستند و زیباتر از این، مسئله مهمی را نداریم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان توانمند و خلاق محصول زیبای معلمان هستند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان خروجی آموزش و پرورش هستند که آموزش و پرورش مقدمات کار را برای ساخت کلاس های درس از طریق مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی برای آنها فراهم می کند.

حجرگشت تصریح کرد: استان البرز از نظر فضای آموزشی فقیرترین استان کشور و آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس محروم ترین شهرستان از نظر فضای آموزشی در کشور است.

وی ادامه داد: تاکنون خیرین زحمات زیادی برای ساخت فضاهای آموزشی کشیده اند و البرز به همت بلند خیرین برای ساخت کلاس های درس نیاز دارد تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

در ادامه مراسم، محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: سر تعظیم فرود می آوریم در مقابل معلم پیشکسوت بانوی نیکوکار « نرگس رسولی ختایی » چون کار معلمان کیمیاگری است و کار خیرین و فعالان نوسازی مدارس، آماده کردن اولین سخت افزار آموزش برای دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه کار معلمان قابل ستایش است، اظهار کرد: این بانوی نیکوکار، سومین مدرسه خود را در کرج که تا کنون دراین منطقه مدرسه استعدادهای درخشان در متوسطه دوره اول نداشته است را بنا می کند.

محمدرضا اسپرورین رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در ادامه بیان کرد: در استان البرز افراد خیری داریم که با تمکن فکری به میدان آمدند تا برای دانش آموزان با تمکن مالیشان کلاس درس بسازند.

وی خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت مردم خوب استان البرز باعث شد تا شاهد رشد ۳۰۰ درصدی اهدای کمک های مردمی در راه مقدس مدرسه سازی در سال ۱۴۰۰ شویم که این مسئولیت پذیری اجتماعی قابل تحسین است.

اسپرورین در پایان گفت: استان البرز به دلیل کمبود فضا و تراکم بالای دانش آموزی نیاز به مشارکت بالای خیران دارد و با همت والای بانوی نیکوکار این مدرسه ۶ کلاسه تا مهرماه سال تحصیلی آینده آماده می شود.

دانش آموزخبرنگار؛ سیدنبی بیناپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار