دانشآموز فارس، بهترین بازیگر پسر در جشنواره ملی تئاتر درسی دانشآموزی شد
شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از معرفی یک دانشآموز از شهرستان استهبان فارس به عنوان بهترین بازیگر پسر در نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی دانشآموزی، خبر داد.
جهانبخش بانشی گفت: نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی ویژه دانشآموزان دوره دوم ابتدایی با هدف جریانسازی مفاهم آموزشی در قالب هنر برگزار شد.
بانشی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تربیت ساحتهای ششگانه حوزه تعلیم و تربیت از کلیدیترین موضوعهای سند تحول است و زمانی میتوانیم به تربیت ساحتهای ششگانه دست پیدا کنیم که این تربیت با هنر تلفیق شود و تئاتر درسی علاوه بر پویایی و نشاط آموزش در کلاس درس، تربیت جنبههای مختلف دانشآموزان را محقق میسازد.
وی افزود: جشنواره تئاتر درسی در حقیقت حرکت در حوزه آموزش بر اساس ساحتهای شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین است.
جهانبخش بانشی اعلام کرد: هنر دقیقترین و رساترین وسیله انعکاس اندیشهها و آرمانهای شریف است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: هنری که در خدمت حق، انسانیت و راستی و درستی قرار داشته باشد، ارزشمند محسوب میشود.
بانشی گفت: ۲۸۴ تَن از شرکتکنندگان از استان فارس بوده است و از ۲۵ آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره ۳ اثر مربوط به استان فارس بوده است.
وی ادامه داد: دانشآموزان محمدحسین چوبین از دبستان معراج شهرستان استهبان با نمایش "ناجی" به عنوان بهترین بازیگر پسر و رتبه دوم (مشترک) انتخاب و دانشآموز شادی معینینیا از دبستان شهدای مشکان شهرستان نیریز با نمایش "راز نشانهها" به عنوان اثر راه یافته به مرحله نهایی و دانشآموز زهرا زارع پل آبگینه از دبستان احمد مصلایی از شهرستان کازرون با نمایش " انرژی ومیراث های طبیعی" در اجرا به عنوان اثر راه یافته به مرحله نهایی انتخاب شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: همه قالبهای هنری، موهبتهای خدایی هستند که باید در خدمت خلق خدا و حامل آرمان های والای خدایی باشند.
بانشی گفت: اگر در جامعه، درخشش هنر وجود داشته باشد، فضای جامعه درخشان میشود.
وی افزود: یکی از پیشنهادات موثر در زمینه ایجاد جذابیت هر چه بیشتر در کلاسهای درسی، استفاده از ابزار نمایش و تئاتر است و ارائه دروس به صورت نمایشی، بر ایجاد تنوع و جاذبه و برقراری فضایی مشارکتی و تعاملی در کلاس، امکان رشد شخصیتی و مهارتی دانش آموزان را فراهم میکند و میتواند زمینهساز شناسایی دانش آموزان مستعد در این حوزه فراهم شود.
بانشی از تمامی دست اندرکاران به خصوص روسای ادارات، معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، مدیران کانون های فرهنگی تربیتی، مدیران مدارس و آموزگاران که زمینه حضور دانش آموزان را در این جشنواره فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: باید هنر به عنوان رساترین زبان برای انتقال ایده های شریف مورد توجه باشد و تشویق هنرمندان متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند یک اقدام اساسی تلقی شود.
ارسال دیدگاه