بی‌تحرکی و اضافه وزن دانش‌آموزان، مشکل مهم ایام کرونایی

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سلامتی دانش‌آموزان امری ضروری است، گفت دانش‌آموزان کرمانشاهی در ایام کرونایی با اضافه وزن و چاقی مواجه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بی‌تحرکی و اضافه وزن دانش‌آموزان، مشکل مهم ایام کرونایی

مجید یزدان پناه افزود: وزارت آموزش و پرورش کشور به این نتیجه رسیده است یکی از عواملی که می‌تواند سبب سلامت دانش آموزان ‌شود ایجاد فضایی است که بتواند نشاط و شادابی را برای دانش آموزان به دنبال داشته باشد و به همین منظور تمام مراکز آموزشی کشور را برای پیشبرد این هدف دعوت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: طبق گفتگویی که در جلسه با استاندار استان انجام گرفت به دلیل خانه نشین شدن و حضور بیش از حد دانش آموزانی که به واسطه شیوع کرونا دچار چاقی و اضافه وزن شده‌اند و همچنین ایجاد فضای همدلی و شادابی بین خانواده و فرزندانشان بر پروژه آزادسازی و مردمی سازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی را به طور جدی‌تر تاکید شد.

یزدان پناه با اشاره به این اقدامات و برنامه‌های مورد نظر در راستای اهداف تعیین شده، بیان کرد: علاوه بر ایجاد فضای تعامل و شادابی که در سالن‌های آموزشی و ورزشی انجام می‌گیرد در نظر داریم که برای روزهای پایانی هفته یعنی پنجشنبه و جمعه برنامه کوهپیمایی و پیاده‌رویی را اجرایی کنیم و امروز این قول از جانب آموزش و پرورش به خانواده‌ها داده می‌شود که به عنوان اولین اولویت این طرح را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های مورد نظر علاوه بر کمک به سلامتی و تناسب اندام دانش‌آموزان روح سالم و شاداب‌تری را برای آنها به دنبال دارد و هر چه روحیه فرزندانمان شاداب‌تر باشد جامعه را به سمت شادابی می‌کشاند و بر روحیه بقیه افراد جامعه تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار