ضرورت ارائه خدمات دانشجویی در مسیر ارتقای کیفیت دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) -  نهمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان  با حضور رییس دانشگاه فرهنگیان، معاون مرکز نظارت وزارت عتف، معاون امور آزمون­ های سازمان سنجش آموزش کشور، دبیر هیأت نظارت استان تهران، سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارائه خدمات دانشجویی در مسیر ارتقای کیفیت دانشگاه فرهنگیان

در این نشست ایوب ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با بیان این موضوع که با رویکرد جدید به دنبال تغییر انگاره­ ها هستیم، گفت: بازنگری در اهداف، رویه ها، نوع همکاری، بازخوردها و یادگیری از گذشته را باید مورد توجه ویژه قرار داده و ترجمان جدیدی از نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ارائه دهیم.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تلاش مداوم در ارائه خدمات دانشجویی در مسیر ارتقاء کیفیت همیشگی دانشگاه فرهنگیان را ضروری دانست و تصریح کرد: معاونت نظارت در ادامه ماموریت خود نیازمند تحلیل، تأمل و تمرین زیاد است که راهبری آن بر عهده شورای نظارت و ارزیابی است.

این مقام مسئول تعهد به ارزشیابی مستمر، مداوم، منصفانه و عادلانه عملکرد کارکنان و سازمان را از نیازهای ضروری برشمرد و با تأکید بر نقش مسئولان نظارت و ارزیابی استان ها به عنوان"سفیر نیکنامی"، بازنگری حدود وظایف و اختیارات نیروهای نظارت و ارزیابی در استان ها را ضروری دانست و افزود: ما به دنبال توسعه برنامه محوری در تمام ابعاد دانشگاه مبتنی بر اسناد فرادستی و سیاست های مصوب و ابلاغی رئیس دانشگاه هستیم.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا مبنای گفتگو های خود را با رویکرد چرخش تحولی نسبت به مسئولان نظارت استان ها از عنوان بازرس به "یاوران بهبود، تعالی و توسعه" برنامه ریزی کنیم.

شایان ذکر است موضوعات ذیل از جمله موارد بررسی شده در نهمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان بود که مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گرفت:

1.بررسی نظام نامه جامع بالندگی حرفه ای،

2.سامانه آموزش عالی، چالش ها و فرصت ها،

3.محورهای تبیین و بازخوانی رویکردهای نظارت و ارزیابی،

4.گزارش روند اخذ مجوز کانون ارزیابی و توسعه شایستگی های حرفه ای دانشگاه فرهنگیان،

5.گزارش تدوین شاخص ها و روند پیگیری برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار