نوری تاکید کرد

دستیابی به «نصیب آموزشی یکسان»، تمرکز نظام تعلیم و تربیت در دولت مردمی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله معلمی گفت تمرکز نظام تعلیم و تربیت در دولت مردمی، بر «نصیب آموزشی یکسان» است و برای دستیابی به اهداف سندتحول بنیادین باید در این مسیر گام برداشت.

کد مطلب: ۱۲۶۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دستیابی به «نصیب آموزشی یکسان»، تمرکز نظام تعلیم و تربیت در دولت مردمی

یوسف نوری در سفر یک‌روزه خود به استان مازندران و در دیدار با آیت الله علی معلمی؛ نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان قائم‌شهر، درخصوص واگذاری یا فروش زمین‌های وقفی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: در اقدام به فروش و واگذاری‌ این زمین‌ها حتما باید نیت واقف، مورد توجه باشد و این اصل شرعی نباید نادیده گرفته شود و از تغییر کاربری این قطعات از آموزشی به تجاری پرهیز شود.

نوری با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: رسیدن به «نصیب آموزشی یکسان» یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است از این رو تمرکز نظام تعلیم و تربیت در دولت مردمی، بر «نصیب آموزشی یکسان» است و آموزش و پرورش موظف است برای دستیابی به اهداف سندتحول بنیادین در این مسیر گام بردارد.

در ادامه این دیدار؛ آیت الله معلمی ضمن خیر مقدم به آیت الله دکتر رییسی و هیات دولت گفت: من به معلمان کشور ارادت دارم و از این دیدار بسیار خرسندم. نماینده مجلس خبرگان رهبری در مازندران با اشاره به حدیث شریف "اَلفُرصَهُ تَمُرُّ مَرَّ السّحاب" گفت: زمان، متوقف نشده و همواره در حال عبور است؛ لذا همه باید با همدلی با هم در مسیر دستیابی دولت به اهداف مطلوب و چشم اندازهای فردای روشن در ایران اسلامی کمک کنیم.

آیت الله معلمی ادامه داد: بخش اعظمی از فضاهای آموزشی را مردم اهدا کردند اما بخشی از این فضاها بلااستفاده می‌شود و آموزش و پرورش تصمیم می‌گیرد این فضاها را بفروشد، این اشکالی ندارد اما اگر کاربری زمین را تغییر دهند و فضا به مکانی تجاری تبدیل شود، شرعاً اشکال دارد و این موارد باید رعایت شود.

آیت الله معلمی پیشنهاد کرد این ساختمان‌ها به مدارس غیردولتی یا حوزه‌های علمیه فروخته شود تا کاربری آموزشی این واحدها حفظ شود تا برعکس نیت واقف عمل نکرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار