برگزاری  طرح یاریگران زندگی همدل در دبیرستان دخترانه ناحیه ۴ اصفهان

اصفهان (پانا) - طرح یاریگران زندگی که با حمایت‌جویی والدین و دانش‌آموزان جهت ارتقاسطح اگاهی دانش‌آموزان، والدین و دبیران  ازمصرف دخانیات و مواد مخدر و فضاهای مخاطره‌آمیز و آسیب‌زا برای نوجوانان برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۲۶۲۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  طرح یاریگران زندگی همدل در دبیرستان دخترانه ناحیه ۴ اصفهان

طرح یاریگران زندگی کلان برنامه‌ جامعی از گروه‌ها و تشکل های دانش آموزی (همدلی-همفکری_همیاری) دانش آموزان است که با هدف پیشگیری و خودمراقبتی در برابر مخاطرات آسیب‌های اجتماعی بخصوص‌ اعتیاد و موادمخدر در آموزش و پرورش از ظرفیت های موجود استفاده شده است.
در طرح یاریگران زندگی دو کلید واژه مهم به نام حمایت جویی و مشارکت و مسیولیت پذیری را دانش آموزان یاد می گیرند و با یک رویکرد مشارکتی (تیمی) برنامه‌های تهدید آمیز را بوسیله طراحی درخت شناسایی، دسته بندی و اولویت بندی می کنند و برای علت های به وجود آورنده مشکلات ایده پردازی می کنند و پروژه های مختلفی را با حمایت نهادها و ذی‌نفعان محلی طراحی و اجرا می کنند و به مشاوره همتایان دست می‌زنند، چراکه کار صددرصد دانش آموزی است که باعث می شود توانمند شوند و به آموزش همسالان خود بپردازند. لازم به ذکر است که نقش حمایتی و ارتباط قوی مجری تسهیلگر باهنرخوب پرسیدن ونوع نگرش و آموزش و عملکرد با توجه به رشد سنی فراگیران به عنوان راهنما در ایجاد اشتیاق و انگیزه و تسریع روند عملکرد دانش اموزان بسیار موثر است.
گام بسیار مهم بعدی حمایت مدیر مدرسه و والدین و دبیران و نهادها در این امر بسیار تاثیرگذار است. در این فضا همه یاد می گیرند با مهارت های مختلفی همچون صبر ,احترام متقابل به هم ارتباط موثر و مهارت خودشناسی خود آگاهی و تفکر انتقادی و دیگر مهارت‌های چندگانه زندگی آشنا شوند.
در این راستا یاریگران زندگی همدل دبیرستان شهیدقربانی در ناحیه 4 اصفهان تصمیم گرفتند با همکاری و حمایت مدیر و مجری تسهیلگر و ذینفعان محلی با طراحی پروژه های ترویجی فرهنگی مختلف از جمله مصاحبه با مردم و مصاحبه با کمپ و مصاحبه با معتاد گمنام وانجام تئاتر ونمایش های مختلف مجازی و حضوری در رابطه با اعتیاد و سیگار کشیدن و عوارض آن باانجام وبینارهای مختلف آموزشی، ویژه والدین و دانش آموزان قدمی کوچک جهت اصلاح همدیگر بردارند.
گزیده ای از فعالیت های ترویجی سناریو مصاحبه با جناب آقای سیگار و یکی از راهکارهای ترویج فرهنگی که بسیار دستاوردهای خوبی داشت و بازخورد های خیلی جالبی را از طرف والدین و دبیران و خود دانش آموزان شاهد بودیم.
باشد که بتوانیم گامی هرچندکوچک درجهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار