سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

برای چیدن هر برنامه در فضای تربیتی ابتدا باید نیروی انسانی آن فضا را تربیت کرد

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت برای چیدن هر برنامه در فضای تربیتی ابتدا باید نیروی انسانی آن فضا را تربیت کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برای چیدن هر برنامه در فضای تربیتی ابتدا باید نیروی انسانی آن فضا را تربیت کرد

اصغر باقرزاده در همایش زیست‌بوم‌ جدید آموزش و‌ پرورش که صبح امروز در اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، بیان کرد: «باید از همکارانی که این همایش بسیار وزین را طراحی کردند تقدیر و تشکر کرد. از عزیزانی که در بخش علمی در دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی، بخش اجرایی و پشتیبانی اداره کل شهرستان‌های استان تهران همکاری کردند، تشکر می‌کنم.»
وی افزود: «رسم ادب ایجاب می‌کرد من در این همایش خدمت برسم وگرنه این مراسم متعلق به دانش‌پژوهان، پژوهشگران محترم، فرهنگیان و افرادی است که در مباحث علمی این همایش شرکت کردند.»
باقرزاده ادامه داد: «ایام با برکت ماه شعبان را تبریک می‌گویم به ویژه که در آستانه ولادت حضرت ولی‌عصر، امام زمان (عج) هستیم انشالله برکات این ماه ما را به وضعیتی برساند که بهتر از هر سال وارد ماه مبارک رمضان شویم.»
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: «سیر زندگی بشر نشان داده که مشکلات و دغدغه‌ها مرتب در حال تغییر و دگرگونی بوده‌اند و مشکلات جدیدی هر لحظه، هر روز و هرسال رخ می‌دهد و در کنار انسان که باید براساس آفرینشش، خود را نجات دهد و حرکت کند همیشه پروردگار نیازها و فرصت ها را قرار می دهد.»
وی اضافه کرد: «دلیلش قانونی است که بیش از ۱۰ بار پروردگار متعال در قرآن فرمودند من همه چیز را در خدمت بندگان قرار دادم. بعضی وقت‌ها فرمودند"سَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَر"و بعضی وقت ها فرموده اند "سخرلکم الفلک"کشتی را در اختیار تو قرار دادم و گاهی فرموده‌اند"و هوالذی سَخَّرَالْبَحْرَ لتاکلوا منه لحما طریا"من برای شما دریا را قرار دادم.»
وی افزود: «این آیات فراوان است و نهایتا آیه بسیار مهم" وَسَخَّرَ لَكُمْ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ"که می‌فرماید هرچه هست من در تسخیر و سلطه شما قرار دادم این آیات نتیجه‌گیری هم دارد؛ می‌فرماید "وَسَخَّرَ لَكُمْ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مِنْهُ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ"یعنی این تصویر و سلطه را در اختیار شما قرار دادم که برای شما یک نشانه است.»
باقرزاده عنوان کرد: ‌«من معتقدم زیست بوم جدید یک نیاز جدید را ایجاد کرده است. از دوره سنگ و حجر، صنعت، ارتباطات، دانش و هوشمندی دیجیتال؛ هم اکنون بشر وارد دنیای جدید شده است. اکنون انسان وارد نیازها و هجمه های جدید شده است و از آنجا که پروردگار، بشر را طوری آفریده که باید خودش، زندگی اش را تامین کند ، می تواند آن را انجام دهد.»
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «خدا را شکر می‌کنم معاونت پرورشی پیش قدم شده و این همایش بزرگ ملی را در این زمینه برگزار کرده است. انشالله در دوره‌های بعد باید معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش، همکاری جدی داشته باشند و با توجه به اینکه مساله جهانی است باید این همایش بین‌المللی برگزار شود. باید برای تاسیس دبیرخانه، هدف بین‌المللی درنظر گرفته شود چون دانشمندان و پژوهشگرانی هستند که می‌توانند کمک‌کننده باشند زیرا این امر یک مساله جهانی است.»
وی خاطرنشان کرد: «ما نباید مرعوب بعضی چیزها شویم.گاهی معلمان، پدران و مادران را فضای مجازی مرعوب کرده و ما فکر می‌کنیم باید تمام مبانی معرفت شناسی، انسان‌شناسی و هستی‌شناسی را داخل زیست بوم جدید ببریم و با آن تطبیق بدهیم. فکر می‌کنم این ارعاب کمی خطرناک است. باید حواسمان باشد تا اشتباه نکنیم. باید با حرف حساب و مبانی محکم و ایجابی وارد این فضا شویم. این یک ابزار و محیط است به بهانه ورود به این محیط ها مبانی معرفت شناسی خود را فراموش نکنیم.»
وی تاکید کرد: «کشور ما دارای یک‌ مزیت رقابتی بسیار ویژه و مطلوب است که دیگران ندارند و این‌ مزیت همان مبانی معرفت‌شناسی است که ما بسیار بالاتر و جلوتر هستیم. چیزی که انسان می‌خواهد با تلاش و کوشش به آن برسد در مبانی قرآن است و لازم است پژوهشگران قرآنی و دینی آن را دریافت و از آن استفاده کنند.چون پروردگار قرآن را برای همه انسان‌ها و همه زمان‌ها فرستاده و قطعا ارتباط ما با پژوهشگران قرآنی و دینی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.»
باقرزاده اشاره کرد: «ما به نقش تربیتی معلم نیاز داریم. تکنولوژی، فضا و زیست بوم دائما در حال عوض شدن است اما انسان را انسان تربیت می‌کند نه تکنولوژی. پس ما باید این انسان را تربیت کنیم. بنابراین تاکید بر آگاه‌سازی معلمان و مربیان باید در دستور کار ما باشد.»
وی افزود: «برای چیدن هر برنامه در هر فضای تربیتی باید اول نیروی انسانی آن فضا را تربیت کنیم.»
وی در پایان تاکید کرد:«در اینجا لازم است از فرهنگیان و همه دغدغه مندانی که تعداد زیادی مقاله به این همایش فرستادند تشکر کنم.امیدوارم همه به کمک آموزش‌و‌پرورش بیایند چون آموزش و پرورش برای همه مهم است.همچنین از دانش‌آموزانی که در این همایش شرکت کردند نیز تشکر می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار