متینا بهمن

به خدا این خاک بوسیدنی است+عکس

قم(پانا) - اردوهای راهیان نور عرصه سرزمینی است که به یمن قدوم مجاهدان فی سبیل الله خاکش بوسیدنی شد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
به خدا این خاک بوسیدنی است+عکس

اردوی راهیان نور ویژه دانش آموزان استان قم به مدت دو روز به صورت مجازی برگزار و در این مدت گروه مستندساز آموزش و پرورش استان با ارسال تصاویری از یادمان ها، دل های دانش آموزان را از طریق بستر شاد به مناطق عملیاتی پیوند می زدند.
طی برنامه ریزی های صورت گرفته، ارتباط با یادمان های شهدا در مناطق عملیاتی، طی دو روز و هر روز در سه زنگ در ساعات ۹ الی ۹:۴۵ دقیقه، ۱۰ الی ۱۰:۴۵ دقیقه و ۱۵ الی ۱۵:۴۵ دقیقه با همکاری اداره فرهنگی هنری، اداره ارتباطات و روابط عمومی و بسیج فرهنگیان و دانش آموزی قم و با اجرای غلامرضا رضایی برگزار شد.
اولین ارتباط مستقیم از یادمان شهدای هویزه شهر شور و عشق و ایمان، با خاطراتی از شهید علم الهدی و زنده نگه داشتن یاد وی شروع شد. در این مکان، حجت الاسلام کربلایی زاده، خاطرات دلنشینی برای نوجوانان دانش آموز مشتاق استان، بیان کرد.
در ساعت دوم، پس از هویزه، نوبت به طلاییه رسید. در این شهر که کلیدی برای حفظ جزایر مجنون بود، رشادت های شهید بالازاده از زبان راویانی همچون حجت الاسلام ترابی نسب، هاشم پور و محمدتقی ارزندی بیان شد و در زنگ آخر نیز حجت الاسلام کربلایی زاده خاطرات و روایاتی شیرین بازگو کرد.
روز دوم این اردوی مجازی، معرفی منطقه عملیاتی بیت المقدس بود. پس از صحبت های غلامرضا رضایی مجری این برنامه، نوبت به روایتگری حجت الاسلام حسین پور رسید. وی در سخنان خود به حضور پر رنگ عنایات الهی در تمام مراحل زندگی اشاره کرد. در اواسط صحبت های ایشان، توضیحاتی درمورد عملیات بیت المقدس در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. از جمله این توضیحات، رمز این عملیات، علی بن ابی طالب (ع) بود؛ پس از سخنان حجت الاسلام حسین پور، علی اصغر شیرزاد آیاتی را از کلام الله مجید قرائت کرد.
پس از قرائت قرآن در خاتمه زنگ اول، غلامرضا رضایی درحالی که مشتی خاک زمین بیت المقدس را در مقابل دوربین گرفته بود، گفت: «به خدا این خاک بوسیدنی است» و بعد از بوسیدن خاک، سجده ای را برای وداع با شهدای آن منطقه، بر خاک گرم این منطقه عملیاتی به جا آورد.
زنگ دوم، نوبت به روایت خاطرات شهدای فکه رسید تا یاد آنها نیز جاویدان قلب ها بماند و دانش آموزان با شهدای این منطقه به خوبی آشنا شوند.

آخرین زنگ راهیان نور، در ساعت ۱۵ برگزار شد. آخرین برگ های دفتر خاطرات این سفر زیبا و دلنشین، به شهدای فتح المبین اختصاص داده شده بود. روایات دلنشین و خاطرات آنها در مناطق جنگی و همچنین صحنه های خاکریزها و تانک ها و تابلونوشته های کوتاهی که در اطراف دیده می شد، دلایل روی آوردن دانش آموزان به این سفر در بستر فضای مجازی و به صورت آنلاین بود.

سرانجام این ارتباط مستقیم، با حضور ۲۵ هزار نفر از دانش آموزان به صورت آنلاین، به پایان رسید اما یاد و خاطره شهادت و رزم نوجوانان شهید که موجب امنیت و اقتدار کشور شدند، در یادها باقی ماند.
گزارش: متینا بهمن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار