کنعانی مقدم، فعال سیاسی در گفت‌و‌گو با پانا:

سند تحول دولت «جامع‌نگر» است

دولت‌‌ها باید در مسیر انقلاب موانع را بردارند و راه رسیدن به اهداف را هموار کنند

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی، جامع‌نگری در سند تحول دولت را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت دولت‌‌ها باید در مسیر انقلاب موانع را بردارند و راه رسیدن به اهداف را هموار کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول دولت «جامع‌نگر» است

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص سند تحول دولت، اظهار کرد: «سند تحول دولت گرچه عنوانش یک سند راهبردی است اما چند موضوع در آن با هم ادغام شده است. یکی چشم‌اندازی که باید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه شود و قطعا ما در افق ۱۴۰۴ برای اینکه به اهدافی که مطرح بوده، برسیم باید برنامه‌های تکمیلی نوشته شود.»

وی ادامه داد: «در رابطه با تحول، برنامه‌های توسعه و پیشرفت باید تهیه شده باشد و براساس آن برنامه، این کار دنبال شود. قاعدتاً تمامی برنامه‌ها مانند برنامه‌های پنج ساله توسعه باید به تصویب مجلس برسد. رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی است. این سند یک نوع افق آینده کشور را برای ۲۰ سال آینده ترسیم کرده در صورتی که رئیس‌جمهور تنها سه سال دیگر بیشتر رئیس دولت نیست بنابراین یک برنامه درازمدت باید مراحل قانونی خود را طی کند.»

این فعال سیاسی با بیان اینکه جامع‌نگری در این سند بسیار خوب است، گفت: «این سند چند ایراد دارد یکی اینکه چالش‌هایی که مطرح شده، یک تابلوی سیاهی از شرایط کشور ترسیم کرده و قطعاً دشمنان ما از فردا به دنبال این خواهند بود که از این نقاط ضعف استفاده کنند. دوم اینکه راهبردهایی که مطرح شده، در چارچوب یک پایان‌نامه دکتری قابل بررسی است و یک سند راهبردی نیست. دولت‌‌ها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که در مسیر انقلاب موانع را بردارند و راه را برای رسیدن به اهداف هموار کنند.»

وی اظهار کرد: «نگاه این سند، یک نگاه چشم‌اندازی بوده است که وظیفه مجمع تشخیص مصلحت است و اگر دولت واقعا قصد انجام کاری را دارد، بهتر است برنامه پنج ساله هفتم را تدوین کند و به عنوان ریل‌گذاری اهداف خود را دنبال کند. همچنین در این سند به نقاط قوت پرداخته نشده است و راهبردهایی که مطرح شده بیشتر جنبه تئوریک دارد.»

کنعانی مقدم در پایان به نگرش دولت به سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: «در مساله سیاست خارجی و مساله هسته‌ای تاکید شده است که ما می‌توانیم با همه دنیا از نگاه عدالت و مقابله با ظلم رفتار کنیم. تکلیف ما در خصوص سیاست خارجی، همان سیاست‌های تدوین شده مجمع تشخیص مصلحت نظام است که توسط مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده است و نباید به دنبال این باشیم که هر دولتی بر سر کار می‌آید با ذائقه خود سیاست خارجی را تعریف کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار