رئیس اداره آموزش و پرورش فشافویه:

رسالت ما در آموزش و پرورش ترویج فرهنگ نیکوکاری است

فشافویه (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش فشافویه با اشاره به فرهنگ نیکوکاری گفت رسالت در آموزش و پرورش این است که فرهنگ نیکوکاری در جامعه ترویج داده شود که این کار همان حی علی خیر عمل است.

کد مطلب: ۱۲۶۲۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رسالت ما در آموزش و پرورش ترویج فرهنگ نیکوکاری است

جشن نیکوکاری در مدرسه صحیفه‌نور آموزش و پرورش فشافویه با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه و رئیس کمیته امداد فشافویه برگزار شد.

سید میثم موسی‌کاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه فشافویه با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام (ص) در مورد انجام کار خیر گفت: هر شخصی که کار خیر انجام می دهد، پاداش‌های فراوانی در این دنیا و در دنیایی آخرت از نزد پروردگار خواهد گرفت.

موسی کاظمی با اشاره به فرهنگ نیکوکاری گفت: رسالت ما در آموزش و پرورش این است که فرهنگ نیکوکاری را در جامعه ترویج بدهیم که این کار همان حی علی خیر عمل است به این دلیل که این کار بهترین عمل است و در شرایط فعلی جامعه که خانواده‌های زیادی با مشکلات مختلف روبرو هستند، چیزی پسندیده‌تر و زیباتر از نیکوکاری و کمک به دیگران است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما از اجرای این برنامه این است که اضطراب‌‌هایی که در دل بعضی از خانواده‌ها برای به ارمغان آوردن شادی در دل فرزندانشان در ایام نوروز جهت تهیه مایحتاج زندگی به وجود می‌آید را کم کنیم و با اجرای این برنامه‌ها باعث شادی و تقویت روحیه فرزندان آنها باشیم.

سیدمیثم موسی‌کاظمی در رابطه با توزیع اقلام تهیه شده در بین نیازمندان تاکید کرد: چیزی که بسیار مهم است حفظ آبرو و کرامت فرد نیازمندی است که به او کمک می شود، زیرا اگر بصورت نامحسوس انجام نشود و آبروی شخص درنظر گرفته نشود این کار ثوابی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه سی‌ام سوره نحل می‌فرمایند؛ کسانی که دست دیگران را می‌گیرند، از آن دستی که می دهند، از دست دیگر پس می‌گیرند، افزود: این در واقعیت یک معامله زیباست با خداوند که با دستانمان به فردی نیازمندی کمک می‌کنیم و خداوند عوض آن‌را به ما در گرفتاری‌های ما خواهد داد و به همین سبب ترویج این فرهنگ بسیار کار بزرگ و خداپسندانه‌ای است .

دانش‌آموز خبرنگار: علی حاجم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار