معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد:

بهترین راهکار برای جبران یادگیری در دوره ابتدایی، برگزاری کلاس‌ تقویتی با اولویت حضور در کلاس‌ است

بجنورد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در جلسه شورای آموزش وپرورش این شهرستان، مشکلات دانش‌آموزان ابتدایی را مطرح کرد و گفت بهترین راهکار برای طرح تثبیت (جبران یادگیری) در دوره ابتدایی که بدلیل شرایط بیماری کرونا بوجود آمده است، برگزاری کلاس‌های تقویتی با اولویت حضور دانش‌آموزان در کلاس‌هاست.

کد مطلب: ۱۲۶۲۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بهترین راهکار برای جبران یادگیری در دوره ابتدایی، برگزاری کلاس‌ تقویتی با اولویت حضور در کلاس‌ است

ششمین جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان بجنورد با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان بجنورد، مدیر آموزش وپرورش شهرستان به همراه معاون پشتیبانی، نماینده اولیاء و نماینده مدیران شهرستان، در محل هنرستان خلیج فارس برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بجنورد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به حمایت تمام ارگان ها از آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در آموزش و پرورش می توان از ظرفیت گروه های جهادی از جمله بهداشتی، رفاهی، عمرانی، بسیجیان، بازنشستگان و همچنین دانشگاه فرهنگیان جهت رشد و ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد.

باقرپور ادامه داد: برنامه ریزی جهت شناسایی دقیق و اطلاع رسانی عمیق بر اجرای طرح تثبیت (جبران یادگیری) در راستای کمک به فرهنگیان، با اطلاع رسانی صدا وسیما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

موسی علی نیا، مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد، با اشاره به موضوع ارائه طریق و تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح تثبیت (جبران یادگیری) ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی و ارائه طریق در خصوص متمرکز کردن 15 درصد سرانه دانش آموزی جهت کمک به مدارس کم برخوردار و محروم روستایی و حاشیه شهری توضیحاتی را مطرح کرد.

معاون آموزش ابتدایی شهرستان بجنورد به مشکلات تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی دوره اول در دروس فارسی و ریاضی و دانش آموزان دوره دوم در دروس ریاضی، فارسی و علوم اشاره کرد و گفت: بهترین راهکار برای طرح تثبیت (جبران یادگیری) در دوره ابتدایی که بدلیل شرایط حاکم بیماری کرونا بوجود آمده است، برگزاری کلاس های تقویتی با اولویت حضور دانش آموزان در کلاس ها است.

یوسفی تصریح کرد: مداخله به هنگام آموزشی می تواند کمک بسیار موثری در کاهش نرخ تکرار پایه، ترک تحصیل، کاهش آسیب های اجتماعی و جبران افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی شود.

وی عنوان کرد: بازه زمانی برای تثبیت جبران یادگیری دانش آموزان، برگزاری 14 جلسه آموزشی در گام اول و در صورت نیاز 14 جلسه آموزشی گام دوم بعد از ارزشیابی نوبت دوم در تیر ماه انجام خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی شهرستان بجنورد ادامه داد: تعداد 40 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در بجنورد مشغول به تحصیل هستند که از بین آنها تعداد 9 هزار نفر مشمول طرح جبران یادگیری هستند که هزینه تشکیل کلاس های جبرانی برای این تعداد دانش آموز با توجه به تخصیص اعتبار سرانه آموزش وپرورش بسیار سنگین بوده و از این جهت مساعدت گروه های جهادی از جمله بسیجیان، دانشگاه فرهنگیان، سرگروه‌های آموزشی (در قالب پاسخگو بودن تلفنی به اولیا و دانش آموزان مشکل دار) و مشاوران (در قالب شناسایی دانش آموزان با مشکل اختلالات یادگیری) بسیار مثمرثمر خواهد بود.

یوسفی به نقش صدا و سیما در این طرح اشاره داشت و گفت: برنامه صدای آموزش باعث کاهش دغدغه اولیا می شود و نقش موثری در رفع اختلالات یادگیری می تواند داشته باشد.

در ادامه معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد توضیحاتی را در مورد دستور جلسه جهت ارائه طریق در خصوص متمرکز کردن 15 درصد سرانه دانش آموزی جهت کمک به مدارس کم برخوردار و محروم روستایی و حاشیه شهری ارائه داد.

صبری اظهار کرد: تعداد 72 هزار دانش آموز در 439 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند که به جهت کمبود اعتبار سرانه به مدارس با هدف کمک به مدارس کم برخوردار و روستایی و حاشیه نشینی، تصمیم گرفته شد 15 درصد سرانه دانش آموزی را برای کمک به مدارس کم برخوردار اختصاص دهیم.

در پایان در خصوص مشکلات هنرستان پسرانه خلیج فارس از جمله عدم دسترسی هنرجویان به وسایل نقلیه و تعمیرات ساختمان تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار