معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

2 شرط برای حضور در اردوهای راهیان نور

تهران (پانا) - معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تشریح ضوابط برگزاری اردوهای راهیان نور در ایام نوروز 1401 گفت دستورالعمل جامعی برای برگزاری اردوهای راهیان نور تهیه شده است و حضور در این اردوها منوط به تزریق دو دُز واکسن و بیمار نبودن مسافران است.

کد مطلب: ۱۲۶۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
2 شرط برای حضور در اردوهای راهیان نور

سید مجید میراحمدی در گفت‌وگو با پانا درخصوص ضوابط برقراری اردوهای راهیان نور اظهار کرد: «موضوع راهیان نور در جلسه ستاد ملی کرونا، مطرح شد. برای اردوهای راهیان نور یک دستورالعمل و ضوابطی تهیه شده است که متقاضیان مبتنی بر همان ضوابط و دستورالعمل می‌توانند اعزام راهیان نور را داشته باشند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به ضوابط اردوهای راهیان نور افزود: «همه کسانی که می‌خواهند در راهیان نور شرکت داشته باشند، قطعا باید به سامانه ایران من متصل باشند تا وضعیت تزریق واکسن از طریق این سامانه کنترل شود. اگر واکسن را تزریق کرده باشند، می‌توانند به سفر بروند.»

وی تاکید کرد:‌ «علاوه بر این با توجه به وضعیت رنگ‌بندی شهرهای قرمز، نارنجی یا زرد، دستورالعملی صادر شده است که متناسب با آن رنگ‌بندی‌ مراسم‌ها باید در فضای باز یا سربسته انجام شود. بنابراین دستورالعمل جامعی تهیه شده است که مبتنی بر آن دستورالعمل می‌توانند راهیان نور را برگزار کنند.»

میراحمدی در پاسخ به این سوال که برای کاهش تعداد مسافران اردوهای راهیان نور در وسایل حمل و نقل نیز گفت: «چه برای راهیان نور چه برای سفرهای عمومی، صدور بلیت برای کلیه مسافران نوروزی از طریق سامانه ایران من کنترل می‌شود بنابراین اتوبوس‌‌ها، هواپیماها و قطارها می‌توانند با ظرفیت کامل مسافر داشته باشند ولی دو شرط بیمار نبودن مسافران و تزریق دو دُز واکسن کرونا الزامی است هر چند که اکنون توصیه این است که سه دُز واکسن را تزریق کرده باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار