آیین طرح ماندگار" هر شهید یک درخت" در ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت آیین طرح ماندگار"هر شهید، یک درخت" با چشم‌انداز ایجاد ایرانی سرسبز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و فرزندان شهدا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین طرح ماندگار" هر شهید یک درخت" در ارومیه برگزار شد

«حسن رحمانی» در آیین ملی اجرای طرح ماندگار "هر شهید، یک درخت"، با اشاره به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در سند تحول بنیادین گفت: افزایش علاقه دانش آموزان نسبت به محیط زیست و ترویج فرهنگ درختکاری و تلفیق آن نسبت به شهدایی که با اهداء جان خود موجبات رشد و احیای نبض حیات مردم سرزمین خود شدند مهمترین رویکرد اجرای طرح پویش سبز است.

وی افزود: آثار چند عمل پس از مرگ انسان نیز بعنوان باقیات الصالحات بر جای می ماند که یکی از آنها کاشت درخت است که با سوددهی خود برای متوفی اکتساب ثواب خواهد کرد.

رحمانی، کاشت درخت و غرس نهال را صدقه جاریه دانست و ترویج فرهنگ درختکاری را یکی از کارهای بسیار مفید برای زیست سالم آیندگان عنوان کرد.
وی با تاکید بر آثار تربیتی حفظ و افزایش کشت گیاهان، تصریح کرد: ریشه های گیاهان، از بیابانی شدن و فرسایش خاک پیشگیری کرده و موجبات حفظ سلامتی انسان خواهد شد.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با نامگذاری نام شهدای معزز روی درختانی که کاشته می شوند، موجب ایجاد مسئولیت در حفظ و نگهداری آنان شده و همزمان منتج به تحقق چندین هدف مثبت خواهد گردید.

آئین اجرای طرح ماندگار "هر شهید، یک درخت" با چشم انداز ایجاد ایرانی سرسبز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و فرزندان عزیز شهدا و با مشارکت و همراهی دانش آموزان در دبستان شاهد کلانتری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار