در پویش بزرگ ایران سبز و روز درختکاری:

آیین کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال در مدارس هرمزگان برگزار شد

هرمزگان(پانا)- پیش از ظهر امروز (۱۵ اسفند) به مناسبت روز درختکاری پویش بزرگ ایران سبز با شعار هر ایرانی یک درخت همزمان با سراسر کشور در هرمزگان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و جمعی از مسئولین و دانش آموزان پیشتاز در محل اردوگاه دانش‌آموزی سلمان فارسی روستای سرخون برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال در مدارس هرمزگان برگزار شد

محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در این مراسم ضمن گرامیداشت روز پاسدار و ایام پرفیض شعبان گفت: درخت مقوله ای است که در دین مبین اسلام نیز بر کاشت و نگهداشت آن تاکید شده است، چرا که بحث محیط زیست و حفظ منابع طبیعی و توسعه منابع طبیعی علاوه بر استفاده از درخت در جوامع صنعتی استفاده های زیادی از آن داریم و به لحاظ علمی و در حوزه بهداشت و سلامت نیز فواید بسیاری برای ما انسانها دارد و ما وظیفه داریم که برای حفظ و بقای این فرهنگ زیبا و سالم به نسل های إینده برنامه ریزی داشته باشیم تا آیندگان نیز بتوانند از این فرهنگ در راستای سلامت روحی و روانی خود استفاده نمایند و انتقال این فرهنگ به نسل های بعدی بسیار دارای اهمیت است.

محمد قویدل در ادامه افزود: این فرهنگ زیبا و مهم باید بصورت مستمر و در تمام مدارس استان هرمزگان ادامه پیدا کند تا همیشه دانش آموزان که همانا زنجیره انتقال به آینده می باشند بتوانند در این راه کوشا بوده و ادامه دهنده این راه باشند.

در این مراسم باشکوه احمد مهرانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز اظهار داشت: درختکاری یکی از فرهنگ های بسیار مهم و ارزشمند در کشور ماست و درخت یکی از ارزشمند ترین موجوداتی است که در طبیعت وجود دارد و برای دوام و بقای حیات ما انسان ها و همچنین فضای سبز اهمیت زیادی دارد.

مهرانی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد درخت و فرهنگ درختکاری، همه ما باید برای انتقال این فرهنگ سبز و سالم به نسل های بعدی تلاش نماییم و ما همچنین وظیفه داریم کودکان و نوجوانان که نسل متربی ما هستند را نسبت به ارزش و اهمیت درخت و فضای سبز در زندگی آگاه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش به تجهیز، فضا سازی و راه اندازی اردوگاه های دانش آموزی در استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم اردوگاه سلمان فارسی سرخون با مساحتی حدود ۲۷ هکتار زیربنا که تاکنون بخش عمده ای از آن بلا استفاده مانده است با این حرکتی که از امروز آغاز شده را بتوانیم در آینده با حضور دانش آموزان فعال نموده و دانش آموزان از این اردوگاه و سایر اردوگاه های استان بهره بیشتری ببرند.

در پایان این مراسم با کاشت چند اصله نهال توسط مدیر کل آموزش و پرورش و همراهان و جمعی از دانش آموزان پیشتاز، آیین درختکاری برگزار و کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال در مدارس استان کلید خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار