سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

پویش «ایران سرسبز، ایران قوی» به یاد شهیدان در سراسر کشور اجرا می‌شود

روز درختکاری یک موقعیت خوب تربیتی است که ان‌شاء‌الله مستدام باشد

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت پویش «ایران سرسبز، ایران قوی» با کاشت نهال به یاد شهیدان در سراسر کشور اجرا می‌شود که ان‌شاء‌الله این حرکت ماندگار شود.

کد مطلب: ۱۲۶۱۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش «ایران سرسبز، ایران قوی» به یاد شهیدان در سراسر کشور اجرا می‌شود

اصغر باقرزاده در آیین روز درختکاری در اردوگاه شهیـد باهنـر با بیان اینکه جمعی باصفا و باطراوت از دانش‌آموزان در این مراسم حضور دارند اظهـار کرد: این مراسم یک ثمره زیبا، تأثیرگذار و با اهمیت به همراه دارد، زیرا همه خیرات در آن جمع شده اند.

باقرزاده ادامه داد: طرح ایران سرسبز، ایران قوی با کاشت نهال به یاد شهیدان در سراسر کشور اجرا می‌شود که ان‌شاء‌الله این حرکت ماندگار شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره رویش، رشد بیان کرد: أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ، آیه‌ای از قرآن است که معنی آن این است: آیا ندیـدی که چگونه خدا کلمه پاکیزه را به درخت پاک و زیبایی مثل زده که اصل آن ثابت، ساقه آن برقرار باشد و شاخه آن به آسمان (رفعت و سعادت) بر شود؟ آیه دوم آن سوره هم بسیار زیباست: تُؤْتِی أُكُلَهَا كُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا. بدین معنی که درخت طیبه همیشه ماندگار است و همیشه میوه می‌دهد.

باقرزاده ابیاتی از اشعار حضرت مولانا را خواند و گفت: ایشان فرمودند «چون دانه شد افکنده بررست و درختی شد، این رمز چو دریابی افکنده شوی با ما، شمس الحق تبریزی با غنچه دل گوید، چون باز شود چشمت بیننده شوی با ما». رمز و راز رشد در طبیعت ما را به رشد تربیتی و وجودی متذکر می‌شود؛ روز درختکاری یک موقعیت خوب تربیتی است که ان‌شاء‌الله مستدام باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار