عضو کمیسیون علمی و آموزشی مجلس دانش آموزی شهر تهران:

کتب درسی نیاز به اصلاح محتوایی دارد

تهران (پانا) - عضو مجلس دانش‌آموزی داشتن مهارت در علوم و فنون مختلف را سبب موفقیت هر چه بیشتر دانش‌آموزان و نیاز امروز جامعه عنوان و کتب درسی را از منابع مهم این دانش افزایی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کتب درسی نیاز به اصلاح محتوایی دارد

عرشیا معینی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی شهر تهران در گفت و گو با پانا در رابطه با کتب درسی بیان کرد: کتب درسی یکی از اصلی ترین عوامل تربیت کودکان و نوجوانان است که با محتوای همه جانبه و بی نقص این عامل می‌توان انتظار ایجاد نیروی جوان خردمند داشت.

عضو کمیسیون علمی و آموزشی شهر تهران در زمینه تغییر کتب درسی عنوان کرد: امروزه با توجه به نیازهای جامعه مهارت داشتن در علوم و فنون مختلف می‌تواند سبب موفقیت هرچه بیشتر شود، بنابراین یکی از تغییرات اساسی که می‌بایست در محتوای کتب درسی داشته باشیم کاهش مطالب تئوری و افزایش مهارت محوری است.

وی در ادامه با اشاره به محتوای آموزشی کتب درسی دانش آموزان افزود: محتوای این کتب باید هرچه بیشتر ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت را پوشش داده و با نوآوری در این مورد موجب بازدهی بیشتر دانش آموزان شود.

معینی همچنین با تاکید بر انتظار جامعه از نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: انتظار جامعه از نظام آموزشی انباشته کردن اصطلاحات و مفاهیم در ذهن دانش آموز نیست بلکه انتظار جامعه تربیت دانش آموزانی سالم و صالح با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است.

عضو مجلس دانش آموزی شهر تهران همچنین با اشاره به ساحت های ششگانه تربیتی ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به لزوم اهمیت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تاکید کرد و بیان کرد: تعلیم و تربیت از مهم ترین ارکان هر نظام اجتماعی است که نظام آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر جامعه ای اصول و راهبردهایی برای آن تعریف می کند. برنامه تعلیم و تربیت کشور ما و اصول و چارچوب آن در برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین تعریف و شرح داده شده است. شش ساحت ترسیم شده در سند تحول بنیادین که عبارتند از: ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی؛ اقتصادی و حرفه­‌ای؛ علمی و فناوری؛ اجتماعی و سیاسی؛ زیستی و بدنی؛ زیبایی‌شناختی و هنری و بر گرفته شده از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، با هدف تربیت دانش آموزی با مهارت های لازم برای حضور مفید در جامعه را میسر می‌سازد.

عرشیا معینی؛ نماینده مجلس دانش آموزی شهر تهران در پایان با اشاره به نکات حائز اهمیت در تربیت افراد مفید در جامعه اذعان کرد: باتوجه به فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی می‌بایست در محتوای کتب به اصول تجدد گرایی، شریعت گرایی، تمدن سازی و سنت گرایی توجه ویژه ای شود تا بتوان افرادی مفید برای جامعه تربیت کرد و آموزش داد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار