امام جمعه دماوند:

تربیت نسل قرآنی و دارای روحیه جهاد تبیین، بر عهده مربیان تربیتی است

دماوند(پانا) - امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه‌های نماز جمعه گفت تربیت نسل قرآنی، دینی و دارای روحیه جهاد تبیین از امور مهم در مدارس و وظایف مربیان تربیتی است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسل قرآنی و دارای روحیه جهاد تبیین،  بر عهده مربیان تربیتی است

کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و هفته امور تربیتی اظهار کرد: نقش معاونین، مربیان و مشاوران مدارس در راستای نهادینه کردن ارزشهای دینی در دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ضروری است مربیان پرورشی بر تقویت اعتبار، اهتمام به ارزش های انقلابی و تقویت فرهنگ عفاف‌وحیا، ایثاروشجاعت در بین دانش‌آموزان تلاش کنند. تقویت امور فرهنگی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش در بخش معاونت پرورشی است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم‌شدن انواع بزهکاری اجتماعی در دانش‌آموزان و جامعه نقش مهمی دارد.

فتاح دماوندی ضمن تاکید بر ساحت‌های شش‌گانه موجود در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش گفت: در ارزشیابی دانش آموزان باید نگاه چند ساحتی مورد توجه معلمان و مورد مطالبه والدین قرار گیرد که نگاه توحیدی را در دانش آموزان تقویت کند. تقویت مربیان جوان، متعهد، متخصص و هنرمند در امور تربیتی و برگزاری کارگاه های توانمندسازی مربیان ،مشاوران و مدیران و تشکل‌های تحت نظارت امور تربیتی در راستای جهاد تبیین از الویت کارهای آموزش وپرورش باشد.

امام جمعه شهرستان دماوند با تاکید بر رعایت تقوای الهی اشاره کرد: سبک زندگی اسلامی، اتحاد و همبستگی بین مردم باعث خشم شیطان و نداشتن تفرقه برتر از نماز و روزه مستحبی است .

وی عنوان کرد: حوادث اوکراین آیینه عبرت برای کشورهایی نظیر کشورهای عربی که به آمریکا و غرب دل بسته‌اند باشد. همچنین در پایان خطبه‌ها بر تقویت ایمان، پیروی از رهبر معظم انقلاب و استفاده از ظرفیت عظیم مردم در حفظ جامعه تاکید نمود .

خبرنگار : فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار