شهردار ملارد:

محیط زیست یک امانت الهی است

ملارد (پانا) - شهردار ملارد در مراسم احترام به محیط زیست و هفته درختکاری در دبستان حاجیه خانم نوری آموزش و پرورش ملارد، در مورد اهمیت حفظ محیط زیست گفت محیط زیست یک ودیعه الهی است و باید به آن احترام و ارزش گذاشت.

کد مطلب: ۱۲۶۰۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
محیط زیست یک امانت الهی است

به مناسبت هفته درختکاری، شهردار ملارد به همراه مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری با تعدادی از دانش‌آموزان ملاردی و معلمان آنها در مقاطع مختلف دیدار صمیمی داشتند.

محمد بهمنی، در این دیدار بیان کرد: با گسترش و بسط زندگی شهری هر ساله بنا بر یک فرهنگ‌سازی درست، نیمه اسفندماه هفته درخت و درختکاری نامگذاری شده و بسیاری از ادارات، بویژه شهرداری‌ها در این امر پیشگام بوده و این هفته را با مراسمات مختلف جشن می‌گیرند تا نیاز انسان به اکسیژن درختان و بهبود کیفیت محیط زیست بیش از پیش تأکید و نمود پیدا کند.

شهردار ملارد با اشاره به اینکه امروزه یکی از دغدغه‌های جامعه جهانی حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز است، گفت: با توجه به توسعه و گسترش روزافزون زندگی شهری و تخریب نامتعارف باغات، لازم است تا با همیاری یکدیگر در ایجاد، حفظ و نگهداری فضای سبز کوشا باشیم.

وی در ادامه افزود: امروزه با استفاده بی رویه در مصرف ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف که با طبیعت ناهمگون است باید سعی کرد تا حد امکان از مصرف آنها خودداری و یا از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کرد.

بهمنی با اشاره به اینکه باید حفظ و مراقبت از فضاهای سبز شهری و محیط زیست به صورت یک فرهنگ با مردم همراه شود، عنوان کرد: با تشکیل کارگروه‌هایی در جمع‌آوری این‌گونه زباله‌های رها‌شده در سطح شهر، بیاموزیم که نباید زباله‌ها و این ظروف در محیط اطراف رها شوند و همین‌طور در جمع‌آوری آنها مشارکت داشته باشیم تا محیط زیستی سالم‌تر و زندگی مطلوب‌تر را تجربه کنیم.

مدیر اجرایی ملارد ضمن ابراز این‌که محیط زیست یک ودیعه الهی است و باید آن‌را ارج نهیم، خاطرنشان کرد: همیاران طبیعت با کمک شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برنامه‌هایی داشته باشند تا هر چه بیشتر مردم به اهمیت فضای سبز شهری که یکی از پرهزینه‌ترین امور شهرداری‌هاست، واقف شوند.

وی همچنین از کاشت نهال در بوستان مادر در روز شانزدهم اسفند توسط مادران و کودکان خبر داد و یادآور شد: شهرداری از دل مردم است و در تمام زمینه‌ها بویژه احیای فضای سبز و حفظ محیط زیست از همکاری مردم بهره خواهد برد.

در این مراسم بیانیه حفظ محیط زیست و شهری توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت و تقدیم شهردار شد و به میهمانان گلدان گل هدیه داده شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار