معاون شهردار تهران:

دفن زباله‌های بیمارستانی به صلاح نیست

تهران (پانا) - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت سازمان محیط زیست باید تصمیم جدی برای موضوع پسماندهای بیمارستانی بگیرد چرا که دفن این پسماندها دیگر به صلاح نیست و باید همه شهرها به زباله سوز بیمارستانی مجهز شوند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دفن زباله‌های بیمارستانی به صلاح نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران،جلال بهرامی در حاشیه بازدید مشترک معاونین خدمات شهری کلان شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین‌آلات وابسته گفت: در جلسه‌ای که با حضور معاونان خدمات شهری کلانشهرها برگزار شد از آنها خواستیم که اگر موضوعی در حوزه پسماند در اولویت دارند مطرح کنند تا ما در جلسه هفته آینده حوزه کمیسیون ملی پسماند در سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان عضو دائمی اجرایی این کمیسیون و نماینده این کلانشهرها بتوانیم موضوعات آنها را پیگیری و حل کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده بحث طرح استقرار کارکنان پسماند بود که بر اساس آن از سازمان محیط زیست خواسته شد که طرح استقرار کارکنان پسماند را از طرح استقرار کارکنان صنعتی که در فاصله حریم شهر طراحی شده جدا کند تا بتوانیم کارکنان پسماند را در بافت شهری مستقر کنیم. ما الزامات زیست محیطی درباره این موضوع رعایت می شود نه اینکه فاصله را به عنوان شاخص در این باره قرار دهند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: موضوعاتی هم در بحث پسماند پزشکی و درمانی مطرح شد که معاونان خدمات شهری شهرداری‌های کلانشهرها به اتقاق روی این موضوع تاکید داشتند که سازمان محیط زیست یک تصمیم جدی برای امحای زباله‌های بیمارستانی بگیرد چرا که دفن این پسماندها دیگر به صلاح نیست و باید همه شهرها به زباله سوز بیمارستانی مجهز شوند.

وی افزود: البته از آنجا که پیمانکار و سرمایه‌گذاری در این موضوع از بخش خصوصی است، اگر وزارت بهداشت نخواهد با آنها ادامه همکاری دهد دچار مشکل می‌شوند. بر همین اساس این موضوع مطرح شد که شرایط کار حداقل تا ۱۰ سال پایدار شود تا بتوان از ظرفیت سرمایه‌گذاران در این بخش استفاده کرد و کار پیش برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار