در آئین افتتاحیه دبیرستان پارسی پاک اندیش در منطقه ۱۳ مطرح شد:

۴۰ درصدمدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شد

۴۵ درصد از مدارس منطقه ۱۳ به صورت خانه مدرسه و فرسوده هستند

تهران(پانا) - مسئولین آموزش و پرورش منطقه ۱۳، خیرین مدرسه‌ساز و مسئولین محلی منطقه ۱۳ در آئین افتتاحیه مدرسه پارسی پاک اندیش به حمایت از بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده و ساخت مدارس جدید در منطقه ۱۳ جهت امنیت، آرامش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ درصدمدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شد

مدرسه خیرساز پارسی پاک اندیش، با حضور سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، اعضای شورای معاونین منطقه ۱۳، مسئولین محلی، خیرین مدرسه ساز و دانش آموزان، در منطقه ۱۳ افتتاح شد.

سید محمد هادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ با اشاره به نوسازی و ساخت مدارس در سند تحول بنیادین گفت: مجموعه فعالیت ها و تلاش هایی که در عرصه آموزش و پرورش انجام می‌گیرد بر اساس اسناد بالادستی است که مکلف به انجام آن هستیم.

وی افزود: در سند تحول بنیادین ۲۳ هدف عملیاتی مطرح شده که برای اجرای این عملیات بیش از ۱۲۶ راهکار عنوان شده است. در این میان در هدف عملیاتی ۹ راهکار ۲ و اهداف عملیاتی ۱۴ راهکارهای ۱، ۲ و ۳ به عدالت آموزشی، تجهیز نوسازی و ساخت مدارس با اهداف تعلیم و تربیت و رسیدن به هدف غایی در نظام جمهوری اسلامی اشاره شده است. سند تحول بنیادین بر مبنای مبانی نظری است که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و لازم الاجراست، اما منشور دیگری تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری در قالب هفت توصیه مطرح شده که در سال ۱۳۹۷ بعد از ۲۲ بهمن اعلام شده در رابطه با این موضوع مکلف شدیم بر اساس این چارچوب برنامه ریزی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ ادامه داد: سند تحول اختصاص به آموزش و پرورش ندارد، بلکه همه نهادها و دستگاه ها باید در کنار آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف عملیاتی همدلی و همکاری لازم را داشته باشند.
حسینی با اشاره به فرسودگی مدارس منطقه ۱۳ گفت: در منطقه ۱۳ از مجموع ۱۳۸ مدرسه، ۹۲ مدرسه، دولتی و ۳۶ مدرسه، غیردولتی است و ۳۵۶۵۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد مدارس بیش از ۴۵ درصد خانه مدرسه است و از فرسودگی بسیار بالایی برخوردار است. اگر مدارس به صورت کامل حضوری شود امنیت جسمی و روحی دانش آموزان در این مکان های آموزشی کوچک و فرسوده به مخاطره می افتد. من و همکارانم با کمک خیرین عزیز به دنبال راهکاری برای امنیت بیشتر دانش آموازن هستیم.

وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در ایران ۸/۳۴ متربع است که فعلا به طور میانگین در سطح کشور حدوداً ۵/۲ مترمربع فضا دارند. این فضا در ١٠ استان کشور حدوداً زیر ۵/۲ مترمربع هستند که تهران جزو این استانهاست. در استان تهران این فضا ۴/۷ متربع و در شهر تهران به میزان ۳/۶ مترمربع برای هر دانش آموز است در حالیکه این آمار در منطقه ۱۳ نشان می دهد ما به شدت با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و دانش آموزان ما از طرف مسئولین و خیرین نیاز به حمایت دارند تا در فضایی مناسب و با آرامش کامل به تحصیل بپردازند.

حسینی بیان کرد: پروژه ساخت مدرسه پارسی پاک اندیش در سال ۱۳۹۸ شروع و در اسفند ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

وی همچنین به طرح هر محله یک مدرسه، طرح یاوران و طرح ،"بنام مادرم مدرسه می سازم" که با کمک و حمایت خیرین مدرسه ساز و مسئولین در حال اجراست اشاره کرد.

در ادامه احمد حبیبی؛ معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، محمدرضا قربانی؛ مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران، علیرضا علی اکبر؛ بازرس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و احمد اردکانیان؛ رییس هییت مدیره موسسه خیریه پارسی پاک اندیش بیاناتی در راستای مدرسه سازی و نوسازی مدارس منطقه ۱۳ و حمایت های خیرین که ۴۰ درصد از ۱۱۰ هزار مدرسه در ایران توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شد ارائه دادند و بر حمایت بیشتر از طرف شهرداری و خیرین جهت رفاه دانش آموزان تاکید کردند.

در پایان مراسم پس از تقدیر و تشکر از مسئولین موسسه خیرین مدرسه ساز پارسی پاک اندیش و خیرین نیک اندیش و سایر دستگاه‌ها و نهادهای همراه، به آیین افتتاحیه و بازدید از فضای دبیرستان پرداخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار