مهدی نیکبخت:

در موضوع تربیت؛ باید تمام عوامل تربیتی با نگاه جامع حضور داشته باشند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 در مراسم تجلیل از اعضای شورای تربیتی با بیان این‌که نگاه اساسی و مهمی در سند تحویل بنیادین نسبت به فعالیت‌های تربیتی وجود دارد؛ بر ایجاد نگاه جامع به مسائل تربیتی و حضور موثر همه عوامل برای تحقق این امر در فعالیت‌های آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
در موضوع تربیت؛ باید تمام عوامل تربیتی با نگاه جامع حضور داشته باشند

مراسم گرامیداشت 8 اسفند سالروز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با حضور مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه17، شورای معاونین و کارشناسان، در سالن کانون فرهنگی تربیتی ابوذر برگزار شد.

در این مراسم مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک این روز بزرگ به همکاران این حوزه در خصوص اهمیت فعالیت‌های تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که امروزه یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی نظام آموزشی کشور است بر مفهوم تربیت تاکید بسیاری دارد. در این سند، نظام آموزشی مهم‌ترین نهاد تربیت دانسته می‌شود و همه تجهیزات مدرن آموزشی نیز باید در اختیار امر تربیت باشد.

وی درباره ماموریت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی گفت: ماموریت های این حوزه از نظر موضوعی و تنوع موضوعی و دامنه کار و تعداد برنامه‌ها حد و مرز ندارد. در تعارض این موضوعات و محدودیت های منابع مالی و انسانی به شدت در فشار قرار داریم و رنج می‌بریم همکاران ما در این حوزه خالصانه و مخلصانه برای تحقق این اهداف بالا گام برمی دارند.

در ادامه طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، ضمن ادای احترام به شهیدان رجایی و باهنر بنیان‌گذاران نهاد امور تربیتی در کشور گفت: شهیدان رجایی و باهنر با اتکا به مفاهیم بلند و عمیق آیات روح‌ بخش قرآنی و آرمان ‌های حضرت امام (ره) و اهداف ترسیم ‌شده‌ انقلاب اسلامی در همان سال ‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی امور تربیتی را در آموزش ‌و پرورش پایه ‌گذاری کردند و مربیان این حوزه را سربازان انقلاب نامیدند.

وی تصریح کرد: انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس و دانش آموزان، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی، زمینه سازی برای ورود نگرش های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش ها از علل اصلی تشکیل نهاد امور تربیتی است.
در ادامه مراسم از همکاران حوزه پرورشی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار