سایه حمله روسیه به اوکراین روی سر فوتبال؛ چالش فیفا و اروپایی‌ها جدی شد

تهران (پانا) - فدراسیون جهانی فوتبال به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین، تصمیم جدیدی درباره فوتبال روسیه در سطح بین‌المللی گرفت.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سایه حمله روسیه به اوکراین روی سر فوتبال؛ چالش فیفا و اروپایی‌ها جدی شد

به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین، فوتبال در قاره سبز همچنان زیر سایه این حمله قرار دارد و پس از اینکه سه کشور لهستان، سوئد و جمهوری چک با پیروی از فدراسیون فوتبال لهستان با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کرده بودند که حاضر به روبه‌رو شدن با تیم ملی فوتبال روسیه در پلی‌آف جام جهانی 2022 نیستند، فیفا ابتدا حق میزبانی از دیدارهای بین‌المللی را از تمام تیم‌های باشگاهی و ملی فوتبال روسیه گرفت و براین اساس تا زمانی که فیفا دستور نداده، هیچ تیمی از روسیه اجازه میزبانی از رویدادی بین‌المللی یا درون قاره‌ای را ندارد.

همچنان بامداد امروز فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال، از امروز 28 فوریه استفاده از نام روسیه در تمامی رقابت‌های بین‌المللی ممنوع است و تا اعلام فیفا چیزی تحت عنوان «تیم ملی فوتبال روسیه» وجود ندارد بلکه این «تیم اتحادیه فوتبال روسیه» است که در مسابقات بین‌المللی حضور خواهد داشت. همچنان فیفا به تمامی کشورهای عضو دستور داد که اجازه استفاده از سرود ملی روسیه را ندارند و نباید در هیچ رویدادی پرچم روسیه برافراشته شود.

اما پس از اینکه فدراسیون جهانی فوتبال بیانیه خود را درباره فوتبال ملی در روسیه منتشر کرد، سزاری کولژا رئیس اتحادیه فوتبال لهستان به این تصمیم فیفا واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور اعلام کرد که تصمیمی که فیفا گرفته غیرمنطقی است و فدراسیون فوتبال لهستان این تصمیم را قبول ندارد. براساس اعلام کولژا، تیم ملی فوتبال لهستان همچنان بر موضع قبلی خود پافشاری خواهد کرد و این کشور حاضر نیست مقابل هیچ تیمی از روسیه به میدان برود.

براساس برنامه‌ای که پیش از این توسط فیفا مشخص شده بود، تیم ملی فوتبال روسیه باید در مرحله پلی‌آف جام جهانی ابتدا به مصاف لهستان می‌رفت و در صورت پیروزی در این بازی، باید با برنده دیدار جمهوری چک و سوئد روبه‌رو می‌شد تا تکلیف یکی دیگر از نماینده‌های اروپا در جام جهانی مشخص شود.

در حالی که فدراسیون‌های فوتبال سوئد و جمهوری چک هنوز به تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال درباره روسیه واکنشی نشان نداده‌اند، نشریه سان در گزارشی مدعی شد در صورت ادامه حمله روسیه به اوکراین و طولانی شدن جنگ در این کشور، فیفا تصمیم گرفته است حتی در صورت صعود روسیه به جام جهانی 2022 قطر، این تیم را از حضور در جام جهانی محروم کند.

البته فدراسیون جهانی فوتبال هنوز درباره اوکراین تصمیمی نگرفته است. تیم ملی فوتبال اوکراین هم در پلی‌آف جام جهانی حضور دارد و باید در اولین بازی به مصاف تیم ملی اسکاتلند برود و سپس در صورت برنده شدن، روبه‌روی برنده دیدار ولز و اتریش قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار