رییس‌جمهوری در پیامی به مناسبت روز ملی حمایت از بیماران نادر ایران؛

همه‌ دستگاه‌ها موظف به اجرای «سند ملی بیماران نادر» هستند

تهران (پانا) - رییس‌جمهوری با تاکید بر این که آحاد ملت و دولت مردمی درد بیماران را درد خود می‌دانند، تصریح کرد همه‌ دستگاه‌ها موظف به اجرا کردن «سند ملی بیماران نادر» هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
همه‌ دستگاه‌ها موظف به اجرای «سند ملی بیماران نادر» هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مناسبت بزرگداشت روز ملی حمایت از بیماران نادر ایران خاطر نشان کرد: هشتم اسفند ماه، «روز حمایت ملی از بیماران نادر ایران» نام‌گذاری شده است. امیدوارم با ثبت این روز در تقویم کشور، امسال برای جامعه‌ی بیماران نادر، سالی متفاوت گردد و توجه ویژه‌ عموم مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌های مسوول به بهانه‌ این روز ملی، نویدبخش روزهای بهتر برای بیماران و مستوجب تقویت سرمایه‌ی اجتماعی کشور باشد.

رئیسی افزود: ملال و رنج بیماری، استواری بیمار و استحکام خانه و خانواده‌ او را سست می‌کند؛ مگر اینکه همدلی و همیاری مردم، همراه او باشد و بتواند پس از خدای بی‌نیاز به جامعه‌ای که هرگز دست گرفتار را رها نمی‌کند از نظر معنوی و مادی تکیه کند.

رییس جمهور در این پیام اظهار داشت: هشتم اسفند ماه، «روز حمایت ملی از بیماران نادر ایران» نام‌گذاری شده است. امیدوارم با ثبت این روز در تقویم کشور، امسال برای جامعه‌ بیماران نادر، سالی متفاوت شود و توجه ویژه‌ عموم مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌های مسئول به بهانه‌ این روز ملی، نویدبخش روزهای بهتر برای بیماران و مستوجب تقویت سرمایه‌ اجتماعی کشور باشد.

آحاد ملت و دولت مردمی درد بیماران را درد خود می‌دانند

رئیسی خاطر نشان کرد: احساس تنهایی و نگرانی گرفتاران بیماری‌های نادر بیشتر از دیگران است چرا که دغدغه‌ تامین داروهای خاص و هزینه‌ آن و همین‌طور دسترسی به پزشکان دارای تخصص ویژه و تجهیزات لازم برای درمان بیماری، برای آن ها بیش از دیگران وجود دارد. آحاد ملت و دولت مردمی درد بیماران را درد خود می‌دانند. غم و غصه‌ آن ها در قلب تک تک ایرانیان حس می‌شود ما از هر آنچه در توان کشور است برای کاهش یا پاک کردن این مصائب، استفاده خواهیم کرد.

رییس جمهور تاکید کرد: در دسترس قرار دادن تخصص های لازم برای درمان بیماری، فراهم کردن داروها و تجهیزات مورد نیاز و حمایت مالی و معنوی از این بیماران و خانواده‌های صبور آنها در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار گرفته است.

دولت مکلف به بر طرف کردن نیازهای خاص دارویی و درمانی بیماران نادر است

رئیسی در این پیام تصریح کرد: آگاهی‌سازی خانواده‌ها جهت پیشگیری از بروز این نوع بیماری‌ها و آموزش عمومی در زمینه‌ پیامدها، علائم و نحوه‌ تعامل با بیماران نادر و برطرف کردن نیازهای خاص دارویی و درمانی، اقداماتی هستند که دولت مکلف به اجرای آن است.

رییس جمهور ادامه داد: از همین جهت به ضرورت همکاری هرچه بیشتر وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) و همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه در این خصوص توصیه‌ اکید دارم و یادآوری این نکته ضروری می‌دانم که با توجه به ابلاغ «سند ملی بیماران نادر» همه‌ دستگاه‌ها موظف به عملیاتی کردن و اجرای آن هستند.

رییس جمهور افزود: همچنین با توجه به آسیب‌پذیری بیشتر مبتلایان به بیماری‌های نادر، باید اهتمام به ایمن‌سازی و درمان ایشان در مبارزه با پاندمی کرونا در اولویت‌ ویژه‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

آثار و برکات اجرای این سند در آینده‌ نزدیک برای بیماران ملموس‌تر باشد

رئیسی اظهار داشت: در پایان ضمن تقدیر مجدد از تلاش‌ها و اقدامات مؤثر گروه‌های مردمی، کادر درمان و همه‌ همکاران ما در دستگاه‌های مختلف دولت، امیدوارم تا با همراهی مجلس شورای اسلامی، آثار و برکات اجرای این سند در آینده‌ نزدیک برای بیماران و مردم عزیز کشور ملموس‌تر باشد.

رییس جمهور در پیام خود خاطر نشان کرد: از خداوند تبارک و تعالی برای تمام بیماران، شفای عاجل طلب می‌کنم و از کادر درمان کشور و کارکنان، عوامل و دست‌اندرکاران دلسوز و متعهد «بنیاد بیماری‌های نادر ایران» که در این سال‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه از تلاش و تکاپو جهت تسهیل امور بیماران نادر و خانواده‌های عزیزشان، دست نکشیدند، صمیمانه سپاسگزارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار