معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران مطرح کرد
ابلاغ شیوهنامه شناسایی و معرفی جلوههای ویژه معلمی در زیست بوم جدید
تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت نظام تعلیم و تربیت هر کشور رسالتی عظیم در جهت پروراندن مهارتهای زندگی فردی و اجتماعی شهروندان و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص عهدهدار است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، یوسف بهارلو در این رابطه اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت هر کشور رسالتی عظیم در جهت پروراندن مهارتهای زندگی فردی و اجتماعی شهروندان و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص عهده دار است و مربیان و معلمان نقش انکارناپذیری در کیفیت آموزش و پرورش ایفا میکنند.
وی افزود: با تاثیر عمیق همه گیری ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و به تبع آن تعلیم و تربیت دانشآموزان وضرورت آموزش غیرحضوری و از راه دور، فعالیت و تلاش معلمان در امر آموزش مضاعف و رویکرد آموزش تغییر کرده است.
بهارلو تصریح کرد: از این رو شیوه نامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی متناسب این تغییر در زیست بوم جدید با هدف شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید مبتنی بر شاخص ها و معیارهای کیفی و منعطف، تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطوح مدرسه ، منطقه، استان و کشور، تقویت فعالیتهای معلمان در شرایط جدید زیستی، آموزشی و پرورشی با ارائه الگو از معلمان موفق و تاثیرگذار تدوین و اجرا شده است که از نتایج اجرای آن در سال گذشته می توان به کیفی شدن شاخصهای شناسایی معلمان، استفاده از بستر الکترونیکی، حذف ارائه مستندات به صورت دستی، صرفه جویی در زمان و هزینهها و رعایت دستورالعملهای بهداشتی و تسهیل انتقال تجارب به سایر معلمان نام برد.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع گفت: معلمان میتوانند برای شرکت در این برنامه به سایت htd.medu.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مستندات الکترونیکی خود از تاریخ ۹۸/۱۲/۰۱ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۳۱ اقدام کنند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کلیه معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق التدریس، قراردادی، خرید خدمات، سرباز معلمان و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی و غیردولتی و مدارس خاص در هریک از دورههای تحصیلی که ابلاغ حداقل ۶ ساعت در هفته دارند میتوانند در این برنامه شرکت کنند.
ارسال دیدگاه