بیش از ۱۰۰ هزار نفر در گیلان اصلاً واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

رشت (پانا) - براساس آمار مرکز بهداشت گیلان، تاکنون ۱۰۰ هزار و ۹۲۰ نفر در این استان معادل ۴.۵ درصد حتی یک دُز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۰۰ هزار نفر در گیلان اصلاً واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

به گزارش مرکز بهداشت گیلان، مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۸۰ نفر از گروه سنی بالای ۱۲ سال گیلان معادل ۵. ۹۵ درصد دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۱۰۰ هزار و ۹۲۰ نفر در این استان برای تزریق واکسن مرحله اول اقدامی نکرده‌اند.

حسن رخ‌شاد اظهار کرد: ۲ میلیون و ۲۰ هزار و ۸۷۷ نفر معادل ۹۰.۴ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال استان گیلان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و ۲۱۴ هزار و ۷۲۳ نفر دُز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیز در گیلان به ۹۱۶ هزار و ۳۲۳ نفر رسید که ۴۱ درصد از جامعه هدف این استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و ضرورت توجه مردم به این مهم افزود: واکسن راهی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

وی با مهم دانستن تزریق دُز سوم واکسن کرونا واکسیناسیون کامل اظهار کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اُمیکرون و کاهش شدت بیماری و جلوگیری از بستری در بیمارستان‌ها موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار