نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

هیچ موضوع عبادتی به اندازه نماز تبلیغ نشده است

تبریز(پانا)-نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این که هیچ موضوع عبادتی به اندازه نماز تبلیغ نشده است، بر اهمیت این موضوع برای آموزش دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
هیچ موضوع عبادتی به اندازه نماز تبلیغ نشده است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در آئین اختتامیه اجلاس سراسری دانش آموزی نماز گفت: تلاش های فراوانی در اداره کل برای مقدمات نماز و آماده کردن مکانی برای اقامه آن انجام داده اند. انجام فریضه نماز بر سلامت جسمی، روان شناختی، معنوی، اجتماعی و محیطی تاثیر بسیار مثبتی دارد؛ بنابراین به طور کلی می توان گفت انجام فریضه نماز بر بهبود سبک زندگی ایرانی اسلامی و بویژه برای دانش آموزان بسیار موثر است. نماز آگاهانه در صورت انجام صحیح برای سلامتی جسم، شادابی روح، اصلاح فردی و اجتماعی بسیار موثر است.

وی افزود: اگر اصلاحات فردی و بنای فرهنگی ما بر پایه نماز استوار باشد و نمو پیدا کند، موجبات پیشرفت معنوی، اجتماعی و مادی انسان را در تمام عرصه های فرهنگی، اقتصادی فراهم می آورد و موجب پیشرفت های مادی و معنوی انسان ها می شود. نماز و فرهنگ متعالی خانواده دریک جامعه اسلامی نقش تعیین کننده و بسزایی بر نوع سبک زندگی دارد، برای ایجاد توسعه پایدار سبک زندگی اسلامی باید فرهنگ خانواده مبتنی بر اصول و ارزش های جهان بینی اسلام باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر تبریز خاطر نشان کرد: نماز به عنوان برترین و بارزترین نشانه مسلمانی در ایجاد اصول و فرهنگ قرآنی است و در این راستا باید دستورات الهی را با اشتیاق، آگاهی و اختیار پیش برد تا موثر واقع شود؛ باید با ترویج فرهنگ نماز و علاقه مند ساختن کودکان و نوجوانان به این موضوع فی الواقع امر قرار گرفتن در مسیر زندگی اسلامی را به جا می آوریم. امروزه ما هیچ موضوعی را اعم از حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر به اندازه نماز تبلیغ نمی کنیم چراکه روزانه ما با هر اذان و اقامه نماز 70 بار برای این موضوع تبلیغ می کنیم، 20 بار حی علی الصلاه، 20 بار حی علی الفلاح، 20 بار حی علی خیر العمل و 10 بار قذ قامه الصلاه را تکرار می کنیم که هر یک از این کلمات از نشانه های فاخر عبودیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار