معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

مهمترین هدف تشکیل امور تربیتی حفظ دستاوردها و‌ تبیین ارزش‌های انقلاب است

بجنورد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در جلسه برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های محوری گرامیداشت هفته تربیت اسلامی اظهار کرد هفته امور تربیتی فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ اسلامی است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف تشکیل امور تربیتی حفظ دستاوردها و‌ تبیین ارزش‌های انقلاب است

محمد عقیقی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه ما در آموزش وپرورش است و در این سند بر رویکرد فرهنگی بسیار تاکید شده است و باید مدرسه به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و نقش مربیان پرورشی در این بین بسیار حائز اهمیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: مربی پرورشی یکی از محوری ترین و تاثیرگذارترین عضو مدرسه است و باید جایگاه واقعی خود را با دانش، گفتار و رفتار خود در بین دانش آموزان تثبیت و نقش الگویی خود را برای این رسالت سنگین به خوبی ایفا کمد.

وی تاکید کرد: مهمترین اهداف تشکیل امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی، حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس، انتقال ارزش های دینی و فرهنگ اسلامی به مدارس و تربیت دانش آموزان در فضای انقلاب و اسلام است.

عقیقی ضمن اشاره به اهم فعالیت ها در هفته تربیت اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه هایی شامل دیدار با خانواده شهدای امورتربیتی، سخنرانی مسئولین آموزش و پرورش در نماز جمعه، برگزاری مسابقات مختلف پرورشی، فرهنگی، هنری و قرآنی، برگزاری دوره های ضمن خدمت مربیان و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های مربیان پرورشی و تولید محتوای مناسب پرورشی، غبارروبی مزار شهدا، مراسم تجلیل از مربیان شهرستان و استان و چندی دیگر گوشه ای از برنامه‌های اجرایی به مناسبت این هفته خواهد بود.

همه ساله هشتم الی چهاردهم اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است و روز هشتم اسفندماه نیز به صورت مشخصبه نام روز "امور تربیتی" است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار