مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش:

مستندسازی املاک و اراضی، از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است

بوشهر(پانا)_ مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت، مستندسازی املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش در سراسر کشور است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مستندسازی املاک و اراضی، از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است

منصور اردستانی در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر اظهار کرد: تاریخ و آیندگان در خصوص عملکرد مدیریتی ما قضاوت خواهندکرد پس باید فرصت خدمتگزاری را مغتنم بشمریم.

وی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان، عدم آشنایی با قوانین و مسائل حقوقی، عامل اصلی انحرافات و نقض قوانین است، افزود: مدیران در تصمیم‌گیری‌ها، به مسائل حقوقی و قانون توجه کنند تا زمینه وقوع تخلف از بین برود.

اردستانی خاطرنشان کرد: فساد ستیزی، قانون مداری و پاکدستی شعار و رویکرد دولت سیزدهم است به همین دلیل مدیران آموزش و پرورش باید این رسالت را به عنوان پیوست مدیریتی، مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: اجرای قانون، دفاع از حقوق جامعه هدف و رعایت مصالح دولت، ملاک اصلی تصمیم‌گیری‌ها در آموزش و پرورش است.

مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زیرساخت و فضای آموزشی، پیش زمینه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است، اظهار کرد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش، مستندسازی املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش در سراسر کشور برای تثبیت مالکیت است.

اردستانی تاکید کرد: مدیران همانطور که نگران تامین نیروی انسانی هستند، باید دغدغه حفظ فضاهای آموزشی را نیز داشته باشند تا بتوان از ظرفیت نیروی انسانی برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت استفاده شود.

وی عنوان کرد: هر چند به دلیل شرایط کرونایی، زمینه آموزش مجازی از طریق شبکه شاد فراهم شده است اما این دستاورد بزرگ، نقش مکمل آموزش حضوری را دارد و آموزش اصلی در مدرسه حقیقی و فیزیکی انجام می‌شود.

اردستانی در خصوص کمبود نیروی اداری در ادارات آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم تا در آزمون استخدامی بعدی، جذب نیروی اداری در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در ابتدای این نشست گفت: برنامه محوری و قانون‌مداری در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب، محورهای اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش استان است.

علی موحدی گفت: با همکاری و تعامل بنیاد مستضعفان، مساله مالکیت تعدادی از واحدهای آموزشی در استان پس از چند دهه حل شده است.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با تلاش و همت جهادی، موضوع تثبیت مالکیت همه واحدهای آموزشی استان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار