مدیر کانون فرهنگی، تربیتی سمیه شهرری گفت:

کانون‌های فرهنگی، تربیتی همراه آموزش و پرورش در شکوفایی استعدادهای‌ دانش‌آموزان

شهرری (پانا) - مدیر کانون فرهنگی، تربیتی سمیه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، کانون‌های فرهنگی، تربیتی را همیار و همراه آموزش و پرورش در به ثمر رسیدن استعدادهای دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی، تربیتی همراه آموزش و پرورش در شکوفایی استعدادهای‌ دانش‌آموزان

فاطمه شریعتمداری، مدیر کانون فرهنگی، تربیتی سمیه آموزش و پرورش ناحیه یک ری، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:«کانون‌های فرهنگی، تربیتی، دارای مهم‌ترین ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت در کنار مدارس هستند؛ دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت‌های بسیار کانون‌ها، می‌توانند در کنار دروس مدرسه، در رشته‌های هنری هم پیشرفت کنند و موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشند؛ همچنین آنها می‌توانند با پرورش روح هنری خود قدمی مثبت برای آینده روشن خود بردارند.

وی پویایی نسل جوان را، عامل پیشرفت کشور دانست و بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، دانش‌آموزان آینده‌سازان و عامل به شکوه رسیدن ایران اسلامی هستند؛ پس توجه به امور تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین سبب وظیفه کانون‌های فرهنگی، تربیتی همراهی و همکاری با آموزش و پرورش در راستای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی، تربیتی در سراسر کشور با ایجاد فضایی امن، شرایطی مناسب برای حضور دانش‌آموزان در این مکان‌ها را مهیا می‌کند، تا دانش‌آموزان با شرکت در انجمن‌های ۲۲ گانه کانون‌ها، بتوانند در زمینه‌های مختلف و با توجه به علاقه‌مندی خود، توانایی‌های لازم را کسب کنند و در ادامه بتوانند در زمینه مورد نظر خود پیشرفت کرده و فردی موفق و تاثیرگذار برای آینده کشور خود باشند.

مدیر کانون فرهنگی، تربیتی سمیه، افزود: هم اکنون، مهم‌ترین دغدغه کانون‌های فرهنگی، تربیتی، جذب دانش‌آموز است؛ طبق برنامه‌ریزی ‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در این زمینه، همکاری مفید و رابطه صمیمی کانون‌های فرهنگی،تربیتی، با مدیران و معاونین پرورشی مدارس است؛ اگر ما با کادر اجرایی و پرورشی مدارس رابطه خوبی داشته باشیم، می‌توانیم با همکاری یکدیگر از طریق آشنایی‌هایی که معاونین پرورشی مدارس به دانش‌آموزان از فعالیت‌های کانون‌ها می‌دهند، دانش‌آموزان را به شرکت در انجمن‌های کانون‌های فرهنگی-تربیتی سوق دهیم و در نتیجه ما در کانون‌ها، با برنامه‌هایی که در نظر داریم می‌توانیم قدمی تاثیرگذار در راستای به ثمر نشستن توانایی‌های این دانش‌آموزان برداریم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین هدف ما در کانون‌های فرهنگی-تربیتی، جذب دانش‌آموزان از دوران ابتدایی است؛ دانش‌آموزانی که از همان نخستین سال های تحصیل، در انجمن‌های کانون‌ها شرکت کنند، به خوبی می‌توانند توانایی های خود را تا پایان دوره تحصیلی شکوفا کنند و حتی می‌توانند بعد از دوران تحصیل در مدارس، به عنوان مربی تربیتی انجمن‌های کانون‌های فرهنگی-تربیتی مشغول به کار شوند.

شریعتمداری، گفت: اهداف کلی کانون‌های فرهنگی تربیتی، حوزه برنامه‌ها و فعالیت‌های دانش‌آموزان در داخل و بیرون از محیط کانون‌ها است؛ بدین صورت که دانش‌آموزان کانون‌ها در بستری امن و مناسب، به فراگیری رشته مورد علاقه خود می‌پردازند و در آن زمینه بعضاً به درجات بالایی هم دست پیدا می‌کنند؛ با این شرایط، دانش‌آموزانی که در زمینه‌ مورد علاقه خود به موفقیت می‌رسند، می‌توانند محرک و الگویی شایسته برای جذب دیگر دانش‌آموزان به شرکت در انجمن‌های ۲۲گانه کانون‌های فرهنگی، تربیتی باشند.

وی خاطرنشان کرد: از اصول اصلی کانون‌های فرهنگی، ربیتی می‌توان به توسعه فرهنگی جامعه دانش‌آموزی، رشد و تعامل اجتماعی دانش‌آموزان اشاره کرد که دانش‌آموزان با توجه به گرایش‌های مختلف و توانایی‌های مختلف در کانون‌ها حضور می‌یابند و در انجمن‌های مختلف با انجام کار گروهی و تعامل با همراهان خود، می‌توانند از نظر شخصیت اجتماعی به درجات بالایی دست پیدا کنند که در آینده انسانی موفق در جامعه خود باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار