مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست با مدیران بانک قرض‌الحسنه رسالت:

از هر ابتکاری برای ارائه خدمات اقتصادی به فرهنگیان عضو صندوق استقبال می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، یکی از کارکردهای این مجموعه را ارائه خدمات اقتصادی به فرهنگیان دانست و گفت از هر ابتکاری در این زمینه به شرطی که صرفه و صلاح فرهنگیان را در نظر بگیرد، استقبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۸۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
از هر ابتکاری برای ارائه خدمات اقتصادی به فرهنگیان عضو صندوق استقبال می‌شود

در دیداری که بین جواد نوری مدیرعامل موسسه و علی سلطانی، رییس هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت برگزار شد، دو طرف بر گسترش همکاری به منظور ارائه خدمات اقتصادی به فرهنگیان عضو صندوق تاکید کردند.

در این جلسه که مهدی باقری سرپرست هلدینگ تدبیرگران اطلس و مشاور مدیرعامل در امور سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار نیز حضور داشت، نوری با اشاره به حوزه‌های فعالیت موسسه، گفت: صندوق چهار هلدینگ دارد که سه هلدینگ آن در راستای سرمایه‌گذاری سودآور برای فرهنگیان فعال هستند و ماموریت یکی از آنها یعنی هلدینگ تدبیرگران اطلس با ماموریت‌های بانک رسالت، مشترک است و یکی از اهداف آن ارائه خدمات اقتصادی به اعضای صندوق است.

نوری افزود: دارایی اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان، جامعه بزرگ مخاطب است که حدود یک میلیون و 600 هزار فرهنگی شامل حدود 800 هزار شاغل و الباقی بازنشسته را در بر می‌گیرد که با خانواده آنها حدود 8 میلیون نفر می‌شوند و اگر دانش‌آموزان را هم جزو خانواده بزرگ فرهنگیان بدانیم، بالغ بر 20 میلیون نفر خواهد بود و در این بازار بزرگ از حیث مالی، کارآفرینی، توسعه اقتصادی، توسعه صنعتی و افزایش رفاه می‌توان اقدامات مهمی را طراحی کرد.

وی با اشاره به اینکه این بازار بزرگ تا حدود زیادی مغفول مانده است، گفت: بازارهای خیلی کوچکتر در کشور دارای زنجیره‌های فروشگاهی، درمانی و …هستند و انتظاری که فرهنگیان دارند ایجاد چنین بازار بزرگی است که در بخش‌های درمانی، رفاهی فروشگاهی، مسکن و خودرو قابل تعریف و پیاده‌سازی است. البته یکی از زیرساخت‌های اصلی آن تامین مالی است که به تامین مالی خرد نیاز دارد زیرا تامین مالی‌ کلان موسسه در سه هلدینگ دیگر دنبال می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به ماهیت و مسئولیت اجتماعی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک رسالت، خاطرنشان کرد: تامین مالی این حوزه از طریق بانک‌ها، یکی از اهداف اصلی هلدینگ تدبیرگران اطلس است که با همکاری بانک قرض‌الحسنه رسالت، پس از نیازسنجی دقیق و مشخص کردن حوزه ارائه خدمات اعم از تامین کالا به صورت فروش اعتباری و نقدی، تامین خودرو، مسکن، بیمه و …می‌توانند خدمات مناسبی به فرهنگیان عضو ارائه کنند.

نوری، یکی از خدمات مهم به فرهنگیان را ارائه تسهیلات در قالب‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ما نه توان آن را داریم و نه برنامه داریم که خدمات غیر اقتصادی ارائه کنیم، زیرا ارائه خدمات غیر اقتصادی زحمتی است که دوستان در دولت می‌کشند و ما روی اقتصادی بودن خدمات تاکید داریم اما با ظرفیت، ابعاد و ویژگی‌هایی که بازار بزرگ فرهنگیان دارد می‌توان خدماتی را ارائه کرد که علاوه بر اقتصادی بودن، موجبات افزایش رضایتمندی فرهنگیان را هم فراهم کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، آسان بودن فرآیند و مشتری پسند بودن خدمات را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: روند امور، از احراز هویت گرفته تا درخواست وام و مسائل مالی، باید در شان و منزلت فرهنگیان باشد. انتظار داریم حتی اگر خدمتی با هزینه بالا هم باشد در عمل به خاطر سهولت و آسان بودن فرآیندش حس رضایت بیشتری ایجاد کند.

وی افزود: همچنین مبنای پرداخت اعتبار و وام برای خرید از امتیازاتی است که از حساب‌های انفرادی و شرکتی ایجاد می شود. البته تکلیفی هم وجود دارد که بانک‌ها بخشی از منابعی که در اختیار دارند را به اقشار جامعه کمک کنند و چه جامعه‌ای ارزشمندتر از فرهنگیان که لایق چنین خدماتی هستند، به ویژه اینکه در زمینه تضامین هم مشکلی وجود ندارد.

اولویت ما ارائه خدمات اقتصادی متمایز به فرهنگیان است

سرپرست هلدینگ تدبیرگران اطلس نیز با اشاره به سیاست‌های جدید صندوق ذخیره فرهنگیان، تمرکز بر ارائه خدمات رفاهی را جزو اولویت‌های موسسه دانست و گفت: از نگاه ما ضمن اینکه باید یک خدمت متمایز به جامعه فرهنگیان ارائه شود، باید پارامترهای اقتصادی آن هم رعایت شود.

مهدی باقری افزود: بانک قرض الحسنه رسالت با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند یک همکار مناسب برای ما در این مسیر باشد. ما نسبت به ظرفیت‌های بانک قرض‌الحسنه رسالت از قبل شناخت داریم و احتمالا خدمات جدیدی هم اضافه شده و ما از این همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بانک رسالت قرض‌الحسنه در حوزه قرض الحسنه در کشور پیشگام بوده و به عنوان یک بانک مدرن شناخته می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم که بتوانیم راهکارهای مدرن را به فرهنگیان ارائه کنیم که هم منافع اقتصادی داشته باشد و هم راحتی و تمایز جدی برای فرهنگیان عزیز هم ایجاد شود زیرا فرهنگیان به گردن ما حق دارند و به زعم ما با ورود به بازار بزرگ فرهنگیان می‌توانیم کارهای بزرگ و خوبی را انجام دهیم.

ارائه خدمات ارزان، آسان و شرعی به فرهنگیان

در این نشست همچنین رییس هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به شعار و ماموریت اصلی این بانک، گفت: هدف اصلی ما ارائه خدمات ارزان، آسان و شرعی است و جامعه فرهنگیان نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

علی سلطانی، از آمادگی بانک رسالت برای طراحی پلتفرم‌های ویژه ارائه خدمات به فرهنگیان عضو صندوق خبر داد و تصریح کرد: همه خدمات در بستر آنلاین انجام می‌شود و این روش ارائه خدمات نوعی عدالت در سراسر کشور ایجاد کرده است و تفاوتی ندارد که مشتری بانک در کدام نقطه از کشور قرار دارد.

وی افزود: پیشنهاد من این است که جلسه کارشناسی برگزار کنیم تا به صورت دقیق به جزییات ورود کرده و نحوه ارائه خدمات به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره را مشخص کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار