سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پانا:

تاکنون اعمال ماده 477 در پرونده محیط‌بان «برومند نجفی» تقاضا نشده است

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه گفت تاکنون در پرونده محیط‌بان برومند نجفی، اعمال ماده 477 تقاضا نشده است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون اعمال ماده 477 در پرونده محیط‌بان «برومند نجفی» تقاضا نشده است

ذبیح‌الله خداییان صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه آیا رئیس قوه قضائیه اعمال ماده 477 را در پرونده محیط‌بان برومند نجفی ابلاغ کرده و این ابلاغ به دادگستری کرمانشاه رسیده است، اظهار کرد: در مورد پرونده محیط‌بان برومند نجفی استحضار دارید که حکم صادر شده است و به تایید دیوان عالی کشور رسیده و لازم الاجرا است. در این پرونده اعمال ماده 477 نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در این پرونده اگر تقاضای اعمال ماده 477 صورت بگیرد و شرایط لازم را داشته باشد، اقدام و اجرا خواهد شد اما تاکنون ماده 477 تقاضا و اعمال نشده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در عین حال همکاران ما در استان پیگیر هستند تا بین اولیای دم مقتول و محکوم صلح و سازش صورت بگیرد که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

* طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، درصورتی که رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هریک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می کند تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می یابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید.

بیش از یک ماه از تایید حکم اعدام «برومند نجفی» محیط بان کرمانشاهی می‌گذرد. این ماجرا مربوط به مرداد سال 1399 می‌شود که در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو که جوانی 23 ساله به نام «یوسف فلاحی داروندی» بود به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست می‌دهد. محیط بان برومند نجفی در این زمینه متهم به قتل شد و پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد و این حکم به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار