مجلس دانش آموزی بستری برای تربیت جوانان انقلابی است

ارومیه (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی گفت مجلس دانش‌آموزی بستر مناسبی برای رشد شخصی دانش‌آموزان و جوانان انقلابی است و تمامی دانش‌آموزانی که در دوره‌های گذشته مجلس عضویت داشتند، از نظر توانمندی و رشد اجتماعی در وضعیت بسیار مطلوبی هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی بستری برای تربیت جوانان انقلابی است

حسین عباس زاده در آیین برگزاری انتخابات هیات رییسه مجلس دانش آموزی استان آذربایجان غربی بیان کرد: خداوند یکی از ویژگی های جامعه متقین را بر مبنای مشورت تعریف می کند و در سوره شورا بر این مسائل تاکید دارد.

وی ادامه داد: کسانی که پروردگار را اجابت کردند، کسانی که نماز را به پا می دارند و کسانی که امورشان را با مشورت پیش می برند مورد عنایت خداوند هستند و خداوند اهمیت امر مشورت را در کنار اقامه نماز قرار داده و این نشانه اهمیت مشورت کردن است.

عباس زاده افزود: مشورت یک نوع احترام به یکدیگر است، اگر مشورت صورت بگیرد، اشکالات کار کاهش پیدا می کند، وقتی در یک آموزشگاه اعضای شورای دانش آموزی کنار هم می نشینند و درباره مشکلات مدرسه با هم مشورت می کنند، یک راهکاری را به مدیر مدرسه ارائه می دهند و یاور مدیر مدرسه خواهند شد.

وی افزود: مجلس دانش آموزی عصاره دانش آموزان کشور است، این مجلس توسط شورای دانش آموزی که نمایندگان آن توسط دانش آموزان انتخاب می شوند تشکیل می شود، برای مجلس دانش آموزی باید نماینده ای را انتخاب کنیم که دارای ویژگی های خوب باشد، مثلا روابط انسانی خوب داشته باشد، اهل تعامل با دیگران باشد، صبور باشد، اهل گفتمان باشد، با دیگران مشورت کند و اهل مطالعه باشد.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش یکی از سیاست های مهمی که در حال پیگیری هستیم رویکرد دانش آموز محوری است. ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی این است که ما بتوانیم یک تربیت تمام ساحتی در آموزش و پرورش داشته باشیم و بتوانیم به اهداف سند تحول بنیادی که رسیدن به یک مرتبه ای از حیات طیبه است، جامه عمل بپوشانیم.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی ادامه داد: اهمیت مجلس دانش آموزی آن است که کلیه نظرات دانش آموزان از کف مدرسه، مرحله به مرحله از شورای دانش آموزی مدرسه به مجلس دانش آموزی منطقه و از مجلس دانش آموزی منطقه به مجلس استان و از مجلس استان به مجلس کشوری این است که دانش آموزان کلیه مدارس می توانند حرفشان را با واسطه مجلس دانش آموزی به بالاترین رده آموزش و پرورش که وزیر است برسانند.

این انتخابات در نهایت به انتخاب سه نفر از پسران و سه نفر از دختران منتهی خواهد شد که به عنوان نمایندگان استان در مجلس دانش آموزی کشور حضور خواهند داشت.

مجلس دانش آموزی کل استان شامل یک‌هزار و 204 نفر و مجلس استانی 54 نفر را شامل می شود؛ همچنین 7نفر از دانش آموزان استان به عنوان نمایندگان دانش آموزان در مجلس دانش آموزی کشور حضور خواهند یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار