عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با پانا:

لازم است ارز 4200 تومانی به تدریج از اقتصاد ایران کنار گذاشته شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید لازم است که ارز 4200 تومانی به تدریج از اقتصاد ایران کنار گذاشته شود و مجلس نیز بر این نکته اتفاق نظر دارد که حذف آن باید در یک پروسه زمانی و به صورت تدریجی انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
لازم است ارز 4200 تومانی به تدریج از اقتصاد ایران کنار گذاشته شود

مجید نصیرایی در گفت وگو با پانا با بیان اینکه با نظر کمیسیون تلفیق مبنی بر عدم‌ رای مثبت به حذف کلی ارز 4200 تومانی از اقتصاد موافق است، اظهار کرد:‌ « اقتصاد کشور و قشرهای مختلف جامعه آمادگی شوک‌های قیمتی جدید را ندارند. این رویه در کمیسیون تلفیق مناسب است و اگر قرار است تغییری ایجاد شود باید مقدمات و الزاماتی برای آن به وجود آید.»

نظارت‌ها باید مستمر و مستحکم باشد و موج رشد قیمت‌ها در بازار به وجود نیاید. این مدیریت به طور حتم از نظارت‌های دیگر پس از ازادسازی ارز راحت‌تر و قابل کنترل‌تر خواهد بود

وی افزود: « این تصمیم نباید به یکباره اتخاذ شود بلکه در یک حرکت تدریجی و برنامه‌ریزی‌شده این اقدام صورت گیرد. ضمن آنکه نظارت‌ها پررنگ شود و دولت نظارت‌های مستمر و بیشتری داشته باشد. چرخه انجام کار از ابتدا تا انتها نیز از مراقبت و نظارت بیشتری برخوردار شود تا بتواند سوء‌استفاده‌های احتمالی را به حداقل کاهش دهد.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: « باید نظارت‌ها به گونه ای باشد که مشخص کند آیا این ارز به دست مصرف‌کننده نهایی رسیده است یا خیر و میزان تاثیر آن در کنترل قیمت کالاها به چه میزان بوده است. نظارت‌ها باید مستمر و مستحکم باشد و موج رشد قیمت‌ها در بازار به وجود نیاید. این مدیریت به طور حتم از نظارت‌های دیگر پس از ازادسازی ارز راحت‌تر و قابل کنترل‌تر خواهد بود.»

وی درباره کمبود امکانات و محدودیت‌هایی که دولت برای رصد کالاهایی که با ارز 4200 تومانی ارایه می‌شود،‌اظهار کرد:‌ « این محدودیت‌ها نیز نشانه و دلیل دیگری برای این موضوع است که دولت نباید به یکباره ارز را حذف کند. حذف ارز 4200 تومانی می‌تواند موجی از افزایش قیمت‌ها را در بازار ایجاد کند و به نظر من باید برنامه‌ زمان‌بندی برای آن وجود داشته باشد.»

نصیرایی خاطرنشان کرد:‌ « لازم است که ارز 4200 تومانی به تدریج از اقتصاد ایران کنار گذاشته شود و مجلس نیز بر این نکته اتفاق‌نظر دارد که حذف آن باید در یک پروسه زمانی و به صورت تدریجی انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار