دستگیری کلاهبردار بزرگ پیامک جعلی سامانه «ثنا» در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری کلاهبردار بزرگ پیامک جعلی سامانه «ثنا» در پایتخت

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضایی،موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه خود کرده در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی کرده و به هویت این شیاد دست پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق حاشیه تهران در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه این مجرم از سابقه‌داران کلاهبرداری پیامکی است و برای سومین بار است که به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده بیان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا همه چیز را انکار می‌کرد اما با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی پرده از چگونگی اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مهمترین عامل پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش آگاهی در این خصوص است به شهروندان توصیه کرد: به پیامک‌های ناشناس که دارای لینک هستند توجه نکنید و دقت داشته باشید که هیچ سازمان رسمی و دولتی از جمله قوه قضاییه با شماره‌های شخصی برای شما پیامک ارسال نمی‌کند، شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه موضوع مشکوک و مشابه را از طریق تماس با شماره 110 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار