وزیر آموزش و پرورش:

طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت تدوین و در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد

مشهد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمانه با جمعی از فرهنگیان شهرستان تربت حیدریه گفت طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت تدوین و در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت تدوین و در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد

یوسف نوری در نشست صمیمانه با جمعی از فرهنگیان شهرستان تربت حیدریه گفت: نگاه جامعه به معلمان است، اگر معلمان نبودند امروز شاهد حضور دانشمندان در حوزه های مختلف هسته ای، سلول‌های بنیادین و... نبودیم.

وی افزود: رسانه ها یکی از ارکان مهم فرایند تعلیم و تربیت هستند که باید با برجسته‌سازی فعالیت های معلمان، اختراعات و نوآوری های دانش آموزان و ایثار و نیکوکاری اولیا و خیرین نیک اندیش در جهت بالندگی جامعه نقش ایفا کنند.

نوری ادامه داد: میزان کار مفید معلمان نسبت به سایر کارکنان دولت بیشتر است و این مهم نیز در ایام شیوع ویروس کرونا با توجه به حجم بالای فعالیت آنها در ارائه آموزش‌های مجازی مضاعف شده است.

وی اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در ابتدای انقلاب کمتر از ۱/۵ متر مربع بوده است که اکنون این عدد به ۵/۲ مترمربع ارتقا یافته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب های درسی دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی باید مبتنی بر کارآفرینی و در جهت شکوفاسازی خلاقیت دانش آموزان باشند.

وی گفت: متولی اصلی پیگیری امور پیشکسوتان سازمان های تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری هستند، با این حال این موضوع رافع مسئولیت آموزش و پرورش در جهت تکریم بازنشستگان نیست.

وی اظهار کرد: طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت، توسط سازمان امور اداری و استخدامی تهیه و در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد، برای طرح رتبه بندی معلمان نیز در سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

وی ادانه داد: در تلاش هستیم با مدیریت صحیح و انجام فعالیت‌های اقتصادی موثر، صندوق ذخیره فرهنگیان را به سوددهی مناسب برسانیم.

نوری گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز صدور احکام نیروهای نیازمند تعیین تکلیف به زودی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی صادر خواهد شد.

وی افزود: شعار اصلی دولت «مردمی سازی» است، در راستای این شعار تلاش خواهیم کرد عدالت آموزشی و تربیتی و نیز نصیب برابر آموزشی را در مناطق کمتر برخوردار، مرزی و عشایری توسعه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار