باقرزاده در گفت‌وگو با پانا:

تقویت نقش تربیتی مربیان و معلمان از راهبردهای اصلی معاونت پرورشی است

عوامل موثر برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادین، معلم، مربی و عوامل موجود در صف آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر احیای نقش تربیتی مربیان و عوامل مدرسه، برنامه‌های این معاونت در سال 1401 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت نقش تربیتی مربیان و معلمان از راهبردهای اصلی معاونت پرورشی است

اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا درباره اولویت معاونت پرورشی و فرهنگی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: «رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی تکیه بر تقویت مربیان خواهد بود؛ تمام برنامه‌ها و طرح‌هایی که در سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی وجود دارد نیاز به پیاده‌سازی، اجرا و عملیات دارد.»

وی با تاکید بر اینکه عوامل موثر برای پیاده‌سازی این سند و راهبردها، معلم، مربی و عوامل موجود در صف آموزش و پرورش است افزود: «لذا تقویت مربیان، معلمان و سایر عوامل مدرسه از حیث احیای نقش تربیتی و موثر بودن در اجرای اسناد و راهبردها برنامه اصلی ما خواهد بود.»

باقرزاده ادامه داد: «تلاش داریم مربیان، معاونان پرورشی و مشاوران نقش خود را احیا و تقویت کنند تا بتوانند تلاش کنند جایگاه خود را در تاثیرات تربیتی در مدرسه ارتقا دهند.»

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: «آموزش و پرورش از سایر عوامل مدرسه نیز درخواست می‌کند نقش تربیتی خود را به درستی و با انگیزه بیشتر ایفا کنند کما اینکه تمام موفقیت‌های آموزش و پرورش براساس همین انگیزه‌ها و نقش‌های تاثیرگذار تمام عوامل مدرسه بوده است.»

وی اشاره کرد: «هرچند در فضای جامعه تنها معلم، مربی و عوامل مدرسه نقش تربیتی ندارند بلکه عوامل فراوانی هستند که با توجه به شرایط موثرند اما ما معتقدیم جایی که انسان برای تربیت می‌تواند ارتباط موثری را با افراد برقرار کند و به وجود آورد، نقش اول را در شکل‌دهی شخصیت افراد بازی می‌کند.»

باقرزاده تصریح کرد: «رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی این است که برای مشارکت دانش‌آموزان در مدارس و به دست آوردن تمام مراتب حیات طیبه، نقش اول برای مربی، معلم و عوامل مدرسه تعیین شود براین اساس برنامه‌های ما تنظیم می‌شود که البته بخش عمده‌ای به این امر توجه دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار