فریدون صحرایی*

اقدام شجاعانه جشنواره در پاسخ به شبهات

چهلمین جشنواره فیلم فجر به روزهای پایانی رسید و حواشی سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم، صدای منتقدان و فیلم‌سازان را درآورد و مسعود نقاش‌زاده این سیمرغ را به دلیل وجود شبهات، حذف کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اقدام شجاعانه جشنواره در پاسخ به شبهات

چهلمین جشنواره فیلم فجر به روزهای پایانی رسید و حواشی سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم، صدای منتقدان و فیلم‌سازان را درآورد. سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم از نظر بسیاری از اهالی سینما یکی از مهمترین جوایز جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود که هرساله توسط رای گیری از بین تماشاگران انتخاب میشد؛ اما در این دوره از جشنواره و با توجه به بلیط فروشی آنلاین، آرای مردمی نیز از طریق سایت انجام می‌شود.


اما الکترونیک شدن اخذ آرای مردمی نه تنها مردم بلکه سینماگران را نیز راضی نکرده و بسیاری از فیلم‌سازان اعلام کرده‌اند که لینک پیامک شده برای مخاطبان در دسترس نبوده و آرای مردمی را شائبه‌دار دانسته‌اند، به طوریکه مسعود نقاش‌زاده، دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در واکنش به این اعتراض‌ها در پیامی صیانت از ارای مردمی و صحت نتایج نظرسنجی را یکی از اصول جشنواره فیلم فجر دانست.


با این وجود موقعیت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم نامشخص است و در واپسین لحظات برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، امکان حذف این بخش از اختتامیه در حال بررسی است. حذف این سیمرغ از جشنواره که برای بسیاری از کارگردانان ارزش بیشتری نسبت به دیگر جوایز دارد، می‌تواند واکنش‌های زیادی را از سوی سینماگران و عدم توجه چهلمین جشنواره فیلم فجر به مخاطب را به همراه داشته باشد.

منتقد سینما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار