خطیب نماز جمعه فیروزکوه:

واقعه 17 شهریور درسی برای بشریت است

خبرگزاری پانا:خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: یکی از تاکیدات امام خمینی (ره) یوم الله خواندن 17 شهریور بود، زیرا این روز برای بشریت درس است و می تواند انسان را آگاه کند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، حجت الاسلام عبدالعلی استیری در خطبه‏ های وحدت‏ بخش نماز جمعه امروز ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: ماه ذی‌القعده ماه شادی شیعیان و ماه محبین اهل‌ بیت است.

وی گفت: حضرت معصومه(س) شخصیتی بزرگ، نورانی، عالمه، محدثه و یک شخصیت تراز اول دینی و اسلامی بودند و به درجاتی رسیدند که در نهایت مقام شفاعت نصیبشان شد .

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه به واقعه 17 شهریور 1357 اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از تاکیدات امام خمینی (ره) یوم الله خواندن این روز بود، زیرا این روز برای بشریت درس است و می تواند انسان را آگاه کند.

وی تصریح کرد:ملت ایران در آن روز در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کردند و این عزت و عظمت امروز نظام در سایه شهادت، جانفشانی، ایثارگری عزیزانی است که در تمام صحنه‌ها حضور قدرتمند داشتند و سدی را در مقابل دشمنان ایجاد کردند.

استیری گفت: دشمنان باید بداند حال با وجود نسل سوم و چهارم انقلاب نه تنها این سد تضعیف نشده است بلکه قدرتمند تر از گذشته می باشد زیرا جوانان امروز ما در کنار مقام معظم رهبری خواهند بود و راه امام و شهدا را ادامه خواهند داد و در مقابل استکبار ایستادگی خواهند کرد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه با اشاره به 20 شهریور ماه همزمان با یازده سپتامبر سالروز حمله از قبل طراحی شده دو هواپیمای مسافربری به برج دوقلوی 110 طبقه ای در نیو یورک و ساختمان پنتاگون و وزارت جنگ آمریکا اظهار داشت: آمریکا، غرب و اسرائیل هدفی را دنبال می کنند به عنوان خاورمیانه جدید که در این راه بارها با صحنه سازی ها، بهانه ای برای حمله به کشورهای افغانستان،عراق،سوریه و... ایجاد می کنند اما شکست خورده اند.

وی تصریح کرد: آنها خاورمیانه ای می خواهند که تمام کشورها تحت سلطه اسرائیل باشند.

استیری همچنین با قرائت پیام این هفته نمازگزاران جمعه گفت: اگر آمریکا، غرب و اسرائیل حمله نظامی به سوریه را آغاز کنند قطعاً چیزی نسیبشان نخواهد شد و ضرر خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه در پایان سخنان خود مهمترین وظیفه شوراها را انتخاب شهردار به مدت 4 سال خواند و گفت: شوراها باید فردی را انتخاب کنند که به فکر مردم و آبادانی شهر باشد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: برسی و شناخت کمبود و نیازها منطقه باید در اولویت کا شورا ها قرار بگیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که شوراها ازآلوده شدن به اصراف پرهیز کنند و هشدار داد: شوراها نباید در اختلافات هذبی، قومی، سیاسی و ... ورود پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار