برق رسانی به یکی از روستاهای محروم کازرون

شیراز (پانا) - همزمان با دهه فجر، طرح برق رسانی به روستای شورعبدالعلی خانی بخش جره و بالاده شهرستان کازرون با حضور خلیل عبدالهی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس و حمیدرضا جلایر سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس (به صورت مجازی) و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برق رسانی به یکی از روستاهای محروم کازرون

درآغاز این مراسم ، حمیدرضا جلایر، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، ضمن تبریک ایام دهه فجر، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع از حرم و به ویژه شهیدوالا مقام سبزعلی صمصامیان، از شهدای گرانقدر این روستا را گرامی داشت و به خانواده معزز این شهید جاویدالاثر ادای احترام کرد.

جلایر به رویکرد محرومیت زدایی نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: در این راستا به همت مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان فارس که در حوزه فعالیت این شرکت هستند از نعمت برق برخوردارند و در دهه فجر 1400، برق رسانی به 14 روستای بدون برق در سطح استان با اعتباری بالغ بر 107 میلیارد ریال برای 216 خانوار روستایی صورت گرفت که امروز خرسندیم شاهد روشنایی منازل خانوارهای شریف روستای شور عبدالعلی خانی در شهرستان کازرون باشیم.

در ادامه مشاور فنی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس که در جمع اهالی این روستا حضور داشت، بیان کرد: برق رسانی به روستای شورعبدالعلی خانی، با احداث ۷۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط، ۲۵۰ متر شبکه فشار ضعیف و نصب یک دستگاه پست هوایی با ظرفیت 25 کیلو ولت آمپر انجام شده است.

حمیدرضا کریمی فرد افزود: در مجموع یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای برق رسانی به این روستا هزینه شده است و لازم به ذکر است بهسازی و توسعه شبکه توزیع برق کلیه روستاهای کشور و استان در قالب طرح بهارستان در دستور کار وزارت نیرو است.

حمید فیاض، مدیر توزیع نیروی برق شهرستان کازرون نیز در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح برق‌رسانی به روستای شورعبدالعلی خانی گفت: نظر به نقش بی بدیل روستاییان و عشایر سخت کوش و غیور در ادوار مختلف تاریخ کشور ایران، تلاش می شود تا عملیات برق رسانی به روستاها با سرعت بیشتری انجام شود که هم‌اکنون فعالیت‌های اجرایی برق‌رسانی به روستاهای باغ حسینی و حسین آباد سرمشهد بخش جره و بالاده با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در حال انجام است.

حمید فیاض تصریح کرد: عملیات برق رسانی به روستای دشتک برآفتاب قراچه در بخش مرکزی کازرون نیز با اعتبار 450 میلیون تومان به اتمام رسیده که به زودی شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال 1400، اعتباری افزون بر 15 میلیارد تومان در زمینه‌های رفع افت ولتاژ شهر و‌ روستایی با نصب 19 دستگاه پست هوایی، افزایش قدرت 39 پست هوایی، جابجایی 6 دستگاه پست هوایی مخاطره آمیز روستایی، جابجایی و اصلاح 140 پایه مخاطره آمیز روستایی، توسعه شبکه با نصب 26 دستگاه پست هوایی، احداث حدود 25 کیلومتر شبکه های فشار متوسط وضعیف شهری و روستایی و جابجایی پایه های مخاطره آمیز جاده ای در سطح شهرستان کازرون، هزینه شده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار