تحویل 2 هزار و 450 سامانه خورشیدی قابل حمل، به خانواده‌های عشایر در فارس

شیراز (پانا)- به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون1896 سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان فارس تحویل شده و 554 دستگاه دیگر از این سامانه‌ها نیز تا پایان سال جاری، تحویل خانوارهای عشایر فارس در حوزه فعالیت این شرکت خواهدشد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 2 هزار و 450 سامانه خورشیدی قابل حمل، به خانواده‌های عشایر در فارس

احمدرضا خسروی، با اشاره به خدمات گسترده‌ای که صنعت برق در سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم انجام داده، اظهار کرد: هم‌اکنون تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و قصد داریم تمامی عشایر کوچنده را هم از نعمت برق بهره‌مند کنیم.

او خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا پایان سال جاری بتوانیم خانوارهای عشایر بیشتری را از نعمت روشنایی برخوردار کنیم.

خسروی، اعتبار هزینه شده برای این تعداد سامانه تحویل شده را بیش از 189 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: به طور تقریبی 90 درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و 10درصد توسط متقاضی عشایری تامین شده است.

این مقام مسئول، ادامه داد: در این طرح هر خانوار عشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد: تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت انجام گرفته است.

او،آثار محیط زیستی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: امید است با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار