بین وعده‌های اصلی غذا چند ساعت باید فاصله باشد؟

تهران (پانا) - برای کاهش وزن باید به کیفیت غذا دقت کنید، همانقدر که مقدار غذا در رژیم شما تاثیر گذار است زمان غذا خوردن هم اهمیت زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بین وعده‌های اصلی غذا  چند ساعت باید فاصله باشد؟

به گزارش کارگر آنلاین، آیا باید بعد از بیدار شدن سریع صبحانه خورد؟ شاید بله، شاید هم خیر. فاصله ایده آل بین صبحانه و شام باید 12 ساعت باشد؛ بنابراین اگر شما ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوید، باید محاسبه کنید و ببینید که چگونه می توانید 12 ساعت بین صبحانه و شام فاصله بیندازید. به خاطر همین است که می‌ گوییم سحرخیزی و زود خوابیدن هنگام شب، باعث سلامتی، ثروتمندی و باهوشی می شود. اولین وعده یعنی صبحانه هم تاثیر زیادی در رساندن مواد مغذی به بدن دارد.

سیستم‌ گوارش تقریباً به 4 ساعت زمان نیاز دارد تا بتواند غذایی که می خوریم را گوارش و هضم کند. در حالت ایده آل ناهار حداقل باید 4 ساعت بعد از صبحانه باشد. اگر چه ‏ باید توجه کنید که هر چقدر این تایم طولانی تر باشد، میزان تولید اسید در بدن بالاتر می رود.

فاصله ایده‌آل بین شام و ناهار باید 4 ساعت باشد. اگر این تایم افزایش یابد، ممکن است روی زمان‌بندی صبحانه برای روز بعد اثرگذار باشد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌‌ کنند که شام را سبک و ساده مصرف کنید؛ مخصوصا اگر قصد کاهش وزن دارید.

بدن همه انسان ها نمی تواند فاصله ها و زمانبندی بالا را طاقت بیاورد؛ بنابراین باید مدیریتی برای احساس گرسنگی داشته باشید که البته در کاهش وزن این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

بیش از حد احساس گرسنگی به خودتان ندهید.‌ در بعضی از موارد خاص می توانید میان وعده های سالم استفاده کنید که آجیل و میوه جزء میان وعده های سالم برای کاهش وزن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار