در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل عنوان کرد دانشگاه آرمانی نیاز به عقلانیت دارد و عقلانیت باید در تعلیم موج بزند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب

آیت الله سید حسن عاملی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دراولین همایش ملی "دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب"در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه آرمانی باید فضای سالم تربیتی داشته باشد و برای خانواده‌ها امانت‌داری کند، زیرا دانشجویان دست دانشگاه و اساتید امانت هستند.

وی بصیرت سیاسی را از دیگر ویژگی‌های دانشگاه آرمانی برشمرد و افزود: دانشگاهیان در دانشگاه آرمانی باید با معادلات سیاسی دنیا آشنا شده و در جنگ نرم به پیاده‌نظام دشمن تبدیل نشوند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دانشگاه آرمانی این است که دانشگاه پایاپای تحولات علمی دنیا حرکت کند، گفت: تنها راه برای حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و جایگاه بین‌المللی کشور علم است و بزرگ‌ترین عظمت انقلاب اسلامی، خدمات علمی است.

عاملی با بیان اینکه رتبه شایسته بین‌المللی نشان دانشگاه آرمانی است، افزود: دانشگاه آرمانی باید بهترین اساتید را داشته باشد و معامله روی علم و اساتید ممنوع است.

وی بیان کرد: دانشگاه آرمانی باید در مسیر حل مشکلات جامعه حرکت کند و گره‌های علمی و صنعتی جامعه را باز کند.

حجت‌الاسلام‌ مصطفی رستمی،رئیس‌ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز با حضور مجازی در این همایش گفت: توجه به نقش دانشگاه در ماموریت‌های گام دوم انقلاب اسلامی اتفاق ارزشمندی است که دانشگاه محقق اردبیلی به آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به گذشته، به انقلاب اسلامی و به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره شده است، افزود: دشمنان نسبت به اثرات و الگودهی انقلاب اسلامی به ملت‌های تحت استعمار دنیا آگاه شده‌اند به همین دلیل دشمنی آنها فزون‌تر شده است.

رئیس‌ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هفت محور را بیان کرده‌اند که همه آنها به‌ نوعی متوجه دانشگاه ها است، دانشگاه آرمانی حامل ماموریت‌های مهم کشور در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و باید موتور پیش‌برنده کشور به آن اهداف باشد.

رستمی افزود: دانشگاه آرمانی دانشگاهی است که از نظر علمی پیشرو و در تربیت کادر مورد نیاز انقلاب اسلامی پیشگام باشد.

در این همایش که بیش از ۱۰۰ مقاله از ۲۰ دانشگاه کشور مورد پذیرش قرار گرفته بود، پس از ارائه تعدادی از مقالات ارسالی به‌صورت پنل تخصصی، از تعدادی مقالات برگزیده هم تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار