حاشیه‌های روز هشتم جشنواره فجر در برج میلاد؛

«فجر چهلم» و روز ادعاهای عجیب و غریب از افخمی تا جسور تا بغض بهروز شعیبی

تهران (پانا) - از جمله حاشیه‌های هشتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌توان به دو ادعای مطرح شده؛ یکی از سوی یک فیلمنامه‌نویس برای دزدی طرح «ملاقات خصوصی» و دیگری ادعای بهروز افخمی در ندیدن همه فیلم‌های جشنواره به عنوان هیات انتخاب اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
«فجر چهلم» و روز ادعاهای عجیب و غریب از افخمی تا جسور تا بغض بهروز شعیبی

هشتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره با نمایش دو فیلم «بی‌رویا» و «بدون قرار قبلی» تمام شد.

پیش از این خبرهایی از پایان اجباری برای فیلم سینمایی «بی‌رویا» در فضای مجازی اعلام شده بود که در نشست خبری این فیلم نیز بر آن صحه گذاشته شد که این پایان اجباری به منظور دریافت پروانه نمایش در جشنواره فیلم فجر استفاده شده است.

بهروز شعیبی نیز که در نشست خبری با انتقاداتی درباره سفارشی‌ساز بودن «بدون قرار قبلی»، تهیه بودجه از نهادهای دولتی، ساخت فیلم‌های ارزشی و انقلابی و شعاری سازی مواجه شد، بغضش حین پاسخ به این سوالات ترکید! وی با همان بغضی که داشت، بیان کرد: «این سرزمین ما است و با این موضع که اگر ناراحت هستید از ایران بروید مشکل داریم. بچه‌های ما قطعا برای برداشت چیزهایی که ما در سرزمین خودمان می‌کاریم‌ به این کشور باز خواهند گشت!»

آمارهای آرای مردمی که هر دو روز در میان منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که «ملاقات خصوصی» همچنان در صدر قررا دارد؛ در پایان هفتمین روز از اکران‌های مردمی جشنواره فجر، آرا مردمی همچنان مانند روزهای گذشته است و فیلم‌های «ملاقات خصوصی» با میانگی آرا ۴.۴۷، «موقعیت مهدی» با میانگین رای ۴.۳۷ و «علفزار» با میانگین آرا ۴.۳۳به ترتیب در مقام اول تا سوم جدول نتایج آرا مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر جای دارند.

این در حالی است که یک خبر، «ملاقات خصوصی» را تا حدودی به حاشیه کشیده است و نظرات برخی منتقدان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در روز هشتم جشنواره فجر، اخباری مبنی بر ساخته شدن این فیلم براساس طرح و ایده فیلمنامه محسن جسور فیلمنامه نویس در رسانه‌ها منتشر شد که ادعا کرده که ایده این فیلم بر اساس فیلمنامه‌ ای که او چند سال پیش نوشته بوده، ساخته شده و طرح آن را متعلق به خود دانسته است!

در این روز همچنین، یک ادعای جالب توجه از سوی بهروز افخمی همیشه در صحنه منتشر شد!

بهروز افخمی یکی از اعضای هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر در واکنش به سطح پایین و کیفیت آثار حاضر در این دوره جشنواره بیان کرد که تمامی فیلم‌های حاضر در جشنواره را ندیده و رای نداده و در ادامه برای چندمین بار موضوع نداشتن پروانه نمایش یا وجود اصلاحات برخی از فیلم‌ها مطرح شد که عاملی بوده برای بیرون ماندن و کنار گذاشتن برخی آثار از حضور در چهلمین دوره برگزاری این رویداد!

در این روز علاوه بر اکران فیلم‌ها و برگزاری نشست‌های خبری، نشست فرهنگی مجازی دانش آکادمیک و سینمای معاصر (مطالعه تاریخی سینمای هنگ‌کنگ و کره جنوبی) در دانشگاه سوره، نشست فرهنگی تعامل تدوین‌گر و کارگردان در شکل‌گیری داستان، نشست فرهنگی فیلمنامه و سبک بیانی نویسنده (نکوداشت زنده‌یاد کامپوزیا پرتوی)، نشست فرهنگی سینمای سیاسی،فقدان فیلمنامه برگزار و فیلم «دست نوشته‌ها» به کارگردانی «مهرزاد مینویی» نمایش داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار