افتتاحییه مرکز جامع مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده در کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - همزمان با هفتمین روز دهه فجر در نشستی مجازی و با حضور مقام عالی وزارت، مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده استان کرمانشاه افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحییه مرکز جامع مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده در کرمانشاه

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح این مرکز، با تاکید بر این‌که خانواده‌ها برای ارتقای بهداشت روانی خود به حمایت‌های جدی نیاز دارند، گفت: راه اندازی مراکز جامع مشاوره از سوی آموزش و پرورش می‌تواند گام مهمی در جهت ارائه خدمات مشاوره ای بیشتر به خانواده‌ها باشد.

یزدان پناه با بیان این‌که این دومین مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی است که در کرمانشاه شروع به کار می کند، اظهار کرد: این مرکز از امروز آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع مشاوره آموزش و پرورش خدمات رایگان مشاوره‌ای در ارتباط با تعلیم و تربیت فرزندان دانش‌آموز خود دریافت کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به فعال بودن 24 مرکز مشاوره در 24 منطقه آموزش و پرورش استان داشت و افزود: خانواده‌هایی که پس از مراجعه به مراکز مشاوره مناطق 24 گانه مشکلاتشان مرتفع نشود، برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز جامع مشاوره که تعداد آن به دو مرکز رسیده ارجاع می شوند.

یزدان پناه با بیان این‌که سال گذشته پنج هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان خدمات مشاوره‌ای از مراکز مشاوره دریافت کردند، گفت: در شش ماهه نخست امسال نیز بیش از دو هزار نفر از اولیاء خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به راه اندازی اتاق ویژه اولیاء در داخل مدارس استان داشت و عنوان کرد: در مدارسی که بیش از 10 نفر دانش‌آموز داشته باشند، اتاق اولیاء برای آشنایی اولیا با نحوه فعالیت مدارس در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت راه اندازی می‌شود.

وی یادآورشد: هم اکنون حدود دو هزار مدرسه استان شرایط ایجاد اتاق گفت و گوی اولیاء را در مدارس دارند که تاکنون 1260 مدرسه به اتاق اولیاء مجهز شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی حضوری یا مجازی بودن فرآیند آموزش دانش‌آموزان استان در هفته آینده، گفت: ستاد ملی و استانی کرونا در مورد حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس در هفته آینده تصمیم گیری خواهد کرد.

یزدان‌پناه افزود: در هفته جاری آموزش مدارس مناطق وضعیت نارنجی استان به تصمیم ستاد کرونا غیرحضوری است.

یزدان پناه در ادامه با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش تمایل به حضوری بودن آموزش‌ها به ویژه در مناطق کم جمعیت و روستایی دارد، گفت: بنا داریم با اجازه ستاد ملی و استانی کرونا با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌ها را به سمت حضوری شدن، ولو به میزان چند روز در هفته و با حضور محدود و گروه‌‌بندی شده دانش‌آموزان ببریم.

گفتنی است در ادامه این مراسم از نور‌الدین تاج‌الدینی مدیر برگزیده کشوری طرح مدرسه کانون تربیتی محله، که از سوی مقام عالی وزارت مورد تقدیر قرار گرفته بود توسط مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار