سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی:

معلم در هر مکان و زمانی منشأ خیر و برکت است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با اشاره به آیه قرآن کریم معلم را منشاء خیر و برکت در هر زمان و مکانی دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معلم در هر مکان و زمانی منشأ خیر و برکت است

آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان چهارمحال‌ و‌ بختیاری با حضور اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش و جمعی از فرهنگیان و مسئولین عالی رتبه استانی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این آیین با گرامیداشت ماه مبارک رجب و نیز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دعا و خواستن از درگاه خداوند بهره و سلطه و برکت است و حال آنکه بر طبق دعای ماه رجب، «خَابَ‏ الْوَافِدُونَ‏ عَلَى‏ غَیْرِکَ» و «وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلاَّ لَکَ‏» یعنی کسى که به غیر خداوند وارد شود، ناامید و محروم است و آنکه به غیر خدا رو کند، زیانکار است و زندگی را باخته است.

اصغر باقرزاده با ذکر اینکه وجود معلم همیشه و در هر برهه و مکانی منشأ خیر و مبارک است، افزود: همچنان که در آیه ۳۱ سوره مبارکه مریم از زبان نبی خدا، حضرت عیسی می‌خوانیم که وَجَعَلَنِی مُبَارَکًا أَیْنَ مَا کُنْتُ یعنی خداوند وجود مرا در هر جا با برکت ساخته است، معلم نیز در هر جا باشد وجودش منشأ برکت خواهد بود.

باقرزاده با تصریح اینکه معلم همت و جهاد و محبت و دوستی را می‌کارد و انسان را به رشد و کمال نائل می‌کند، گفت: معلم و مربی باید به دنبال احیا و ایفای نقش تربیتی خود باشد چرا که هر یک از احاد جامعه در هر قشر و جایگاهی یک نقش تربیتی دارد که نباید آن‌را از دست بدهد و اگر هر فردی به‌ویژه عوامل مدرسه و خانواده‌ها بتوانند نقش تربیتی خود را ایفا کنند، قطعاً جمع انسان‌های فرهیخته پرشمارتر خواهد شد.

باقرزاده تصریح کرد: بهره‌مندی از توان و تجربه‌های بازنشستگان در مجموعه آموزش و پرورش برای ارتقای کمی و کیفی سطح آموزش نقش‌آفرین است.

وی یادآور شد: رسیدگی بیشتر به دانش‌آموزان مناطق محروم و رعایت عدالت در مناطق مختلف آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مورد توجه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان باشد.

لازم به ذکر است در این آیین از زحمات فرحناز قائدامینی که به مدت سه سال مسئولیت مدیرکلی آموزش‌ و‌ پرورش استان چهارمحال‌ و‌ بختیاری را بر عهده داشت تقدیر و افشین امیریان فارسانی به عنوان سرپرست آموزش‌ و‌ پرورش استان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار