نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس به پانا خبر داد؛

آخرین وضعیت طرح‌های «اصلاح مهریه»، «قاچاق انسان» و «ممنوعیت خروج مسئولان»

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس آخرین وضعیت «اصلاح قوانین مهریه»، «ممنوعیت خروج مسئولان» و «مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن» را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت طرح‌های «اصلاح مهریه»، «قاچاق انسان» و «ممنوعیت خروج مسئولان»

حسن نوروزی در گفت‌‌و‌گو با پانا در خصوص آخرین وضعیت طرح اصلاح قوانین مهریه، اظهار کرد: «بررسی این طرح در کمیته انجام شده و در نوبت صحن کمیسیون است . فکر می‌کنم ظرف هفته‌های آینده نهایی شود و سپس در صحن بررسی شود.»

وی درباره طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس‌از اتمام مسئولیت از کشور نیز گفت: «روند قانونی این طرح نیز در حال طی شدن است. حدوداً سه سال بعد از خدمت، مسئولان حق خروج از کشور را ندارد.»

نائب رئیس دوم کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در خصوص آخرین وضعیت لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن نیز بیان کرد: «این طرح ۲۹ ماده شد، شامل قاچاق انسان، کودک، زن، ناتوانان و ورود و خروج قاچاق از مرز است. این طرح آماده سازی شده و در نو‌بت صحن علنی است.»

لازم به ذکر است، پیش از این موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در تشریح این لایحه گفته بود بر اساس این لایحه برای کسانی که انسان یا اعضای بدن انسان را قاچاق کنند و به قصد فراهم ساختن موجبات فحشا یا سایر اشکال بهره کشی جنسی، بهره کشی یا ارائه اجباری خدمات، کار و ازدواج یا آزمایش پزشکی افرادی را فریب دهند یا به اجبار، اکراه و تهدید آنها را از کشور خارج کنند مجازات های شدیدی در نظر گرفته شده که با تصویب آن گام جدی و بلندی برای تامین امنیت جانی افراد برداشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار