کمک مالی اولیا به مدارس کاملا اختیاری است

بهارستان (پانا) - مشارکت مالی خانواده در مدارس اختیاری بوده و مدیران مدارس نمی‌توانند به صورت اجباری از اولیا کمک به مدرسه دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کمک مالی اولیا به مدارس کاملا اختیاری است

هر ساله با شروع سال تحصیلی و پایان ترم دانش‌آموزان موضوع تکراری دریافت کمک به مدرسه از سوی اولیا و رسانه‌ها مطرح می‌شود که مدیران آموزش و پرورش مدارس را از دریافت کمک به مدرسه منع می‌کنند و این موضوع را کاملا اختیاری عنوان کرده‌اند.

براساس اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا پایان دوره متوسطه هزینه تحصیل دانش‌آموزان را آموزش و پروش باید تامین کند اما این مسئله توسط مدارس نادیده گرفته می‌شود.

بر اساس راه اندازی مدارس مختلف از جمله غیردولتی، شاهد، تیزهوشان و عناوین مختلف این رقم‌ها متفاوت است و در مدارس دولتی به بهانه‌های مختلف و به اجبار اولیا را مجبور به مشارکت در هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان می‌کنند و در ازای دریافت کارنامه اولیا باید به مدرسه کمک کنند که رقم‌ها متفاوت است و مشخص نیست میزان این مبالغ بر اساس چه معیارهایی دریافت می‌شود.

مصطفی کلانتری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان این اقدام مدارس را کاملا غیرقانونی دانست و گفت: مشارکت اولیا در هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نباید اجباری باشد بلکه کاملا اختیاری بوده و بر اساس تمایل اولیا و بر حسب توانایی خود به مدارس کمک کنند.

وی گفت: دریافت کمک به مدرسه جز در ایام ثبت نام برای بیمه و کتاب ممنوع است و در صورت مشاهده چنین مواردی از سوی مدارس با مدیر خاطی برخورد خواهیم کرد.

کلانتری در پایان از تدوین و ابلاغ حقوق شهروندی به مدارس منطقه خبر داد.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار